مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل:

ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از بهره‌برداری از ترمینال ویژه پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل تا هفته دولت سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۹۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، فخرالدین هاشمی تصریح کرد: این ترمینال در هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و ۸۸ درصد پیشرفت دارد .

وی با اشاره به هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومانی برای احداث این ترمینال اضافه کرد: بهره‌برداری از این ترمینال به توسعه پروازهای استان منجر خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان پروژه عمرانی دیگر را نصب سیستم کمک ناوبری بصری عنوان کرد و گفت: این سیستم چراغ‌های فلشی است که خط مرکزی باند را برای خلبان مشخص می‌کند.

هاشمی افزود: این سیستم با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از تست نهایی توسط هواپیما در ماه‌های آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به بهره‌برداری از فرودگاه پارس‌آباد تا هفته دولت سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این فرودگاه به زیرساخت‌های کنفرانس تصویری نیز تجهیز شده و عملیات بهسازی باند آن رو به اتمام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان به برگزاری مناقصه بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه اردبیل اشاره و تصریح کرد: این طرح با ۴۵ میلیارد تومان در سال جاری اجرا می‌شود.

هاشمی با اشاره به برقرار شدن خط پروازی اردبیل- عسلویه- اردبیل اضافه کرد: پرواز به شهرهای اصفهان و شیراز نیز امکان‌سنجی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار