موافقت تلویحی سوییسی ها با میزبانی سیون از المپیک زمستانی 2026

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که دو سوم جمعیت ناحیه فرانسوی زبان سوییس از میزبانی این شهر برای برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 حمایت می کند.

کد مطلب: ۶۰۹۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از موسسه تجاری «ام.آی.اس» که نتایج تحقیق خود را در مجله فرانسوی زبان «لی لوستغ» به چاپ رسانده است، نشان می دهد که بیش از 66 درصد مردم این ناحیه به میزبانی این بازیها پاسخ مثبت و مطلوب داده اند. 22 درصد مخالف این میزبانی هستند و تنها 12 درصد اعلام کرده اند که هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.

پس از آنکه کانتون گرابوندن نتوانست رضایت مردم را برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 جلب کند، بار دیگر سوئیس شهر سیون را برای میزبانی این رقابتها پیشنهاد داد که به نظر می رسد این بار افکار عمومی با این انتخاب همسو باشد. 7 کانتون سوییس حمایت خود را از این میزبانی اعلام کرده اند که در بین آنها ژنو با 72 درصد بالاترین رای را داده است. در این تحقیق افراد بین 18 تا 44 سال با 71 درصد به حمایت از میزبانی سیون پرداخته اند و 60 درصد نیز که بالای 45 سال بوده اند با این طرح موافقت کرده اند.

در این تحقیق همچنین مشخص شده است که مردان به این میزبانی راغب تر بوده اند تا زنان. اعلام میزبانی قطعی سیون بایستی به تصویب پارلمان ورزش سوئیس، کمیته ملی المپیک این کشور رسیده و در جلسه فوق العاده 11 آوریل مطرح شود. کانتون ها تشکیل دهنده دولت فدرال سوئیس هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار