بازدید 5 هزار گردشگر نوروزی از پناهگاه حیات‌وحش میانکاله

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در هفته اول مسافرت های نوروزی از 29 اسفند تا 4 فروردین امسال، 5 هزار طبیعت‌گرد نوروزی از میانکاله بازدید کردند.

کد مطلب: ۶۰۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، زمان احمدی اظهار داشت: روزانه تقریبا 1000 نفر مسافر و گردشگر نورزی از میانکاله بازدید می‌کنند و در ایام نوروز بازدید از این پناهگاه برای عموم آزاد می‌باشد.

وی با اشاره به انجام اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی مسائل زیست محیطی برای گردشگران نورزوی گفت: برای گردشگرانی که در قالب تورهای گردشگری به میانکاله می آیند بادر اختیار قراردادن برورشورهای معرفی منطقه و بیان توضیحات زیست محیطی لازم توسط کارشناسان انجام می گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهردر خصوص تردد خودروهای شخصی در داخل منطقه میانکاله اظهار داشت: خودروهای شخصی در منطقه حفاظت شده میانکاله با ظرفیت مشخص شده و با هماهنگی محیط زیست وارد می‌شوند مگر اینکه این خودروها مربوط به برخی از رشته های ورزشی خاص باشد که از ورود آن ها ممانعت بعمل می آید.

وی یادآور شد: در صورتی که منابع طبیعی با ما همکاری نمائید می توانیم بخشی ا ز منطقه ضربگیر حائل بین اراضی بندر و میانکاله را برای پارکینگ خودروها اختصاص دهیم تا در آینده با روش‌های دیگری از جمله در اختیار گذاشتن خودروهای مخصوص گردشگری در این زمینه اقدام شود.

زمان احمدی افزود: در تعطیلات نوروزی مامورین این منطقه با توزیع بروشور و کیسه های زباله در خصوص جلوگیری از ریختن زباله در پناهگاه اقدام و ازکمپین من به احترام طبیعت زباله نمی‌ریزم حمایت می‌نمایند.

شبه جزیره میانکاله با 68 هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل شد و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار