شهردار تبریز در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری چینی تاکید کرد:

همکاری با گروه‌های سرمایه‌گذاری خارجی، به شرط اثبات قابلیت‌های عملیاتی

شهردار تبریز در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری چینی، از آمادگی زمینه‌های همکاری شهرداری تبریز با گروه‌های سرمایه‌گذاری، به شرط اثبات توان عملیاتی طرف همکاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: کلان‌شهر تبریز از مراکز مهم صنعتی و تجاری کشور است که ظرفیت‌های اقتصادی آن، ۱۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را پشتیبانی می‌کند؛ تبریز از شهرهای پیشتاز در همکاری‌های صنعتی و عمرانی با کشورهای مهم است و در سال‌های اخیر، بخش عمده‌ای از مهم‌ترین پروژه حمل‌و‌نقل درون‌شهری خود را با شرکت‌های معتبر چینی به نتیجه رسانده است.

وی ادامه داد: مصمم هستیم که این روند را به شرط اثبات قابلیت‌ عملیاتی گروه‌های سرمایه‌گذاری، در مورد پروژه‌های مسکن‌سازی بافت فرسوده و حاشیه‌نشین و همچنین توسعه و تکمیل ایستگاه‌های مترو تداوم ببخشیم.

نجفی تصریح کرد: تثبیت و انتقال ۱ هزار واحد مسکونی حاشیه‌نشین و عملیات اجرایی ایستگاه‌های خط دوم مترو از جمله پروژه‌های سازه و عمران در کلان‌شهر تبریز است که در صورت ‌اثبات ظرفیت‌های تاثیرگذاری گروه‌ سرمایه‌گذاری فنی ، می‌تواند بستر همکاری‌های آتیه‌دار باشد.

روبین رن، قائم‌مقام شرکت فنی و سرمایه‌گذاری کانتری‌گاردن نیز در این دیدار، با معرفی توان سرمایه‌گذاری شرکت خود گفت: کانتری‌گاردن از شرکت‌های پیشتاز چینی است که در برخی از پروژه‌های مهم کلان‌شهرهای مهم جهان حضور فعال داشته و کیفیت فعالیت آن قابل‌ بررسی است.

وی با بیان این‌که مدیران این شرکت، بار نخست است که در ایران حضور یافته‌اند، گفت: تبریز با توجه به موقعیت‌های خاص عمرانی و اقتصادی خود مورد توجه این شرکت قرار گرفته و امیدواریم مقدمات فنی و مطالعاتی، تجارب موفق این شرکت را در شهر تبریز نیز تکرار کند.

در پایان این دیدار، مقرر شد زمینه‌ همکاری طرفین توسط هیئت‌های فنی و کارشناسی، مطالعه و بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار