جابجایی روزانه ۳ تا ۵ هزار مسافر با قطار در شمال کشور

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور گفت: روزانه به‌طور متوسط بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار مسافر با قطار جابه‌جا می‌شوند که بیشتر این مسافران زائران مشهد هستند.

کد مطلب: ۶۰۸۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزا ش پانا-مازندران، یوسف گران پاشا با اشاره به وجود سه دفتر قطار رفت و برگشتی در بین پل‌سفید تا گرگان، ظرفیت هر قطار را به‌صورت روزانه ۳۷۰ مسافر برشمرد و اظهار داشت: همچنین یک قطار نیز همه روزه از سمت ساری به تهران و برعکس حرکت می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور گفت: روزانه به‌طور متوسط بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار مسافر با قطار جابه‌جا می‌شوند که بیشتر این مسافران زائران مشهد هستند.

گران‌پاشا با بیان اینکه نیروهای ما در مسیر و برخی ایستگاه‌ها مانند گدوک، دوگل مستقر هستند، خاطرنشان شد:علاوه بر استقرار ستاد در این دو ایستگاه، آذوقه اولیه نیز در آنجا وجود دارد تا اگر به هر دلیلی قطار در داخل بلاک بماند به مسافران امدادرسانی شود.

مدیرکل راه‌اهن شمال با بیان اینکه ستاد امدادی و قطار امداد ما در پل‌سفید مستقر است، افزود: حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نیرو در طول مسیر، روزانه به‌صورت کشیک و دائمی در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه در داخل تمام ایستگاه‌ها برای استقبال از نورزو سفره‌های هفت‌سین پهن شده است، افزود: در داخل قطار نیز نیروها حرکت می‌کنند تا مشکلات احتمالی پیش‌آمده برای مسافران را پیگیری کنند.

وی با اشاره به وجود آژانس در داخل ایستگاه‌ها گفت: هرچند بلیط‌ها از ۲۳ اسفند پیش‌فروش شده اما برای برخی مسیرهایی که ظرفیت تکمیل نشده است،افراد می‌توانند به این آژانس‌ها مراجعه کرده و یا اینترنتی بلیط را خریداری کنند.

گران‌پاشا افزود: تمام قطارهای ما به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است و با توجه به مسافر احتمال کم یا زیاد شده قیمت وجود دارد اما ما افزایش قیمت نداشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار