روحانی با تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۶ به سران ۱۱ کشور منطقه‎:

صلح و اتحاد در منطقه باستانی نوروز ‏خواسته ملت‌های معتدل است

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان ،قرقیزستان ،هندوستان و ازبکستان تبریک گفت.

کد مطلب: ۶۰۸۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۱۱ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهار داشت: نوروز زیباترین جشن طبیعت است که با گذار از زمستان به بهار، امید و سرسبزی را به ارمغان می‌آورد. این جشن نماد اعتدال، آرامش، گرمی، روشنایی، فراوانی و طراوت است که خداوند بزرگ به انسان ارزانی می‌دارد. اعتدالی که ریشه در تحولات طبیعت و باورهای دین و احکام اسلام رحمانی دارد.

وی صلح و اتحاد در منطقه باستانی نوروز را خواسته ملت‌های معتدل دانست و گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر، به امیدی نیاز دارد که در پرتو آن، محبت، عشق و صمیمیت را ارج نهاده و کشورها را به جای تقابل، به تعامل دعوت نماید؛ چرا که ملت‌ها با تمسک به امید، صلح و آرامش می‌توانند در پرتو اتحاد و تعامل با یکدیگر، با چهره زشت و ناپسند برآمده از کج فهمی از دین و افراط‌گرایی قبیله‌ای که حاصل آن تروریسم است، مقابله نمایند.

وی در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان ، قرقیزستان ،هندوستان و ازبکستان، سالی مملو از شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار