خشونت‌زدایی از سطح مدارس به ساختن جامعه‌‌‌ی عاری از خشونت کمک می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر نهاد تعلیم و تربیت به سمتی رود که خشونت به طور کامل از سطح مدارس زدوده شود آنگاه جامعه‌ای با فضای انسانی-عاطفی و همراه با آرامش خواهیم داشت.

کد مطلب: ۶۰۷۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی در کنگره استانی پرسش مهر 17 که در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد،‌ با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید دولتی عاری از خشونت است، اظهار داشت: سنگ بنای برگزاری مسابقه پرسش مهر از سال 77 توسط رییس جمهور دولت اصلاحات آغاز شد و در سال تحصیلی جاری نیز هجدهمین دوره خود را با موضوعی پیرامون خشونت و راههای مقابله با آن، برگزار شد.

قاسمی پیام رییس جمهور دولت تدبیر و امید در پرسش هفده را معرفی ملت ایران به عنوان ملتی دانست که در اندیشه‌ی جهانی عاری از خشونت هستند و افزود: این پیام می‌طلبد که در انتخاب روش‌ها و اتخاذ سیاست‌ها در مفاهیم آموزشی بکوشیم تا خشونت سرمایه‌های اجتماعی و انسانی را از بین نبرد.

وی با تاکید بر اینکه خشونت جان، آبرو و توان انسان‌ها را هدف می‌گیرد،‌ اظهار داشت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب نیز نیاز به جامعه‌ای داریم که رنگ خشونت از آن زدوده شود و آرامش در همه‌ی نهادها و میان همه‌ی مردم نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شرکت 23 هزار دانش‌آموز، ولی و فرهنگی از مازندران گفت: از این تعداد 13 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان بودند، 17 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان و یکهزار و 700 نفر نیز از فرهنگیان.

وی افزود: 118 نفر در مرحله استانی برگزیده شدند که از میان این تعداد آثار،‌ 10 نفر در مرحله کشوری حائز رتبه‌های برتر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار