سرپرست آموزش و پرورش لرستان از خدمات ارزنده پدر بلوط ایران تجليل كرد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با حضور در منزل مظفر افشار از تلاشهای صادقانه پدر بلوط ایران درفرهنگ سازی حفاظت از گونه های جنگلی به خصوص جنگل های بلوط زاگرس تجلیل کرد.

کد مطلب: ۶۰۶۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دريكوند افزود: آموزش و پرورش بیش از هر چیز به دنبال تربیت دانش آموزانی است که نسبت به جامعه و محیط زیست خود احساس مسئولیت کنند

وي چالش زیست محیطی را یک مشکل جدی در دنیا برشمرد و افزود : لرستان زمانی جنگل های بکر و انبوهی داشت که برای گردشگران ترسیم کننده منظره ای خاطره انگیزو چشم نواز بود و امروزاز آن پوشش انبوه جنگلی به مراتب کاسته شده است که برای جامعه ما تهدیدی جدی و نگران کننده به نظر می رسد .

وی آموزش های زیست محیطی را یک ضرورت برشمرد و گفت : باید به روستائیان این آموزش ها را داد که نسبت به جنگل ها حساسیت داشته باشند و در حفاظت آنها بکوشند .

دریکوند از تلاشهای پدر بلوط ایران و انجمن های مردمی تلاش کرد و افزود : آموزش و پرورش ضمن اینکه فرهنگ سازی را وظیفه ذاتی خود می داند ، ولی معتقد است که سایر نهادهای فرهنگی و رسانه ها هم باید در این حوزه ورود کنند و آموزش و پرورش را در این رسالت خطیر یاری کنند.

وی بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش ظرفیتی بالقوه برای فرهنگ سازی در حوزه های مختلف است و گفت : با همکاری دانش آموزان بیش از 18هزار نهال غرس شده و تلاش می شود تا از ظرفیت آموزش و پرورش هوشمندانه استفاده شود .

پدر بلوط ایران هم در این دیدار به آموزش 7هزارو 800 نفر اشاره کرد و گفت : در 48آموزشگاه هم آموزش های لازم به دانش آموزان داده شده تا بتوانند با نحوه کاشت بلوط آشنا شوند و از جنگل های محیط زیست خود حفاظت کنند .

مظفر افشار از اقدامات آموزش و پرورش در فرهنگ سازی کاشت نهال تجلیل کرد و افزود : آموزش و پرورش خدمات ارزنده ای را انجام داده است که در مقایسه با سایر دستگاهها کم نظیر بوده است .

وی در ادامه به فواید بی شمار جنگل ها اشاره کرد و افزود : سالانه بیش از دو هزارو 500نهال با همکاری انجمن های مردم نهاد در طبیعت کاشته می شود .

پدر بلوط ایران در ادامه به مشکل ریز گردها اشاره کرد و گفت : با کاشت درخت می توان تا حدود زیادی می توان ریزگردها را کنترل کرد .

گفتنی است که در این دیدار فرید بهرامی معاون تربیت بدنی و سلامت و فرشاد بازوند رئیس اداره سلامت و تندرستی نیز حضور داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار