در گفت و گو با پانا اعلام شد؛

افزایش سطح کیفی دانشگاه های غیرانتفاعی/ کسب رتبه های برتر آزمون ارشد توسط این دانشگاه ها

خبرگزاری پانا: رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش را اولویت این دانشگاه ها اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۰۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

علی آهون منش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه دانشگاه های غیرانتفاعی در سال های اخیر از رشد کمی برخوردار بوده اند، اظهار کرد: هدف مسئولان در این موسسات آموزش عالی ارتقای سطح کیفی است.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی تصریح کرد: علی رغم اینکه در برخی مواقع شنیده می شود که موسسات غیرانتفاعی کیفیت لازم را ندارند اما آمارها چیز دیگری می گوید چرا که هر ساله پس از اعلام آمار قبول شدگان در کنکورهای سراسری مشاهده می کنیم که دانشگاه های غیرانتفاعی حائز رتبه های برتر می شوند.

آهون منش خاطرنشان کرد: اکنون تعداد 330 موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در سطح کشور فعال هستند.
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت در این دانشگاه ها به معنای تجمیع آن ها نیست، تصریح کرد: هدف از ایجاد هر یک از موسسات در کشور افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش است که در این راستا نیز برنامه های وزارت علوم اجرا می شود و هر موسسه ای که از کیفیت لازم برخوردار نباشد طبق ضوابط وزارت علوم با آن برخورد خواهد شد.
به گزارش پانا، دفتر آموزش عالی غیردولتی معاونت آموزشی وزارت علوم، فهرست اسامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که دانشجویان آنها بیشترین درصد قبولی را در آزمون کارشناسی سال 91 داشته اند منتشر کرد.
در فهرست منتشر شده از سوی دفتر آموزش عالی غیرانتفاعی این وزارتخانه، دانشکده علوم حدیث تهران - قم با 9/45 درصد رتبه اول، دانشکده اصول دین تهران - قم با 5/23درصد رتبه دوم، صدرالمتالهین تهران با 9/21درصد رتبه سوم، دانشکده معارف قرآنی اصفهان با 4/17 درصد رتبه چهارم، دانشگاه شیخ بهایی اصفهان با 6/15 درصد رتبه پنجم و صنعتی فولاد اصفهان با 5/15درصد قبولی رتبه ششم را در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 کسب کردند.
همچنین دانشگاه مفید قم با 9/13 درصد در رتبه هفتم، دانشگاه علم و فرهنگ تهران با 4/13درصد در جایگاه هشتم، خیام مشهد با 7/12درصد در رتبه نهم، علوم و فنون مازندران با 5/11درصد در جایگاه دهم، سجاد مشهد با 2/11درصد در رده یازدهم، ارشاد دماوند و طبرستان چالوس با 4/10 درصد به طور مشترک در رتبه دوازدهم، عبدالرحمن صوفی رازی زنجان با 7/9 درصد در رده سیزدهم و دانشگاه شمال آمل با 9/8 درصد در رتبه چهاردهم از نظر میزان قبولی در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری قرار گرفته اند.
در ادامه این فهرست، موسسات دانشوران تبریز با 4/8 درصد رتبه پانزدهم، گلستان گرگان با 2/8 درصد رتبه شانزدهم، شهاب دانش قم با 8 درصد قبولی رتبه هفدهم، زند شیراز با 9/7 رتبه هجدهم، اندیشمند لاهیجان و توس مشهد با 8/7 درصد رتبه نوزدهم، رجا قزوین با 3/7 درصد رتبه بیستم، البرز قزوین با 2/7 درصد رتبه بیست و یکم، مهرگان محلات رتبه با 7 درصد رتبه بیست و دوم، حکمت رضوی مشهد و خوارزمی با 7/6 درصد رتبه بیست و سوم، علا الدوله سمنانی با 5/6 درصد رتبه بیست و چهارم و موسسه غیر انتفاعی حافظ در شیراز با 4/6 درصد رتبه بیست و پنجم را به خود اختصاص دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار