مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز:

وظیفه خاص مربیان پرورشی بستر سازی ساحت های تربیتی است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز گفت :وظیفه خاص مربیان پرورش و تربیتی در حقیقت بسترسازی برای انجام آموزش صحیح شش ساحت تربیتی است.

کد مطلب: ۶۰۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی ، زرین رادبه در جمع معاونین ومربیان پرورشی ناحیه3 گفت : وظیفه خاص مربیان پرورش و تربیتی در حقیقت بسترسازی برای انجام آموزش صحیح شش ساحت تربیتی که مورد تاکید آموزش وپرورش است و چون تربیت ، تربیت انسان است به دلیل وجود ویژگی ها و تفاوت های متفاوت انسان ها این وظیفه بسیارخطیر است .

رادبه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پرورش و 6 ساحت تربیتی اشاره کرد و افزود : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساحت تربیتی برای بچه ها در نظرگرفته است و این ساحت ها را تفکیک نکرده است کل برنامه ها ی آموزش و پرورش نگاهش ، نگاه تربیتی است .

وی تصریح کرد: امرتربیت و پرورش انسانها وشناسایی استعداد ها،امری که بعهده همه مجموعه آموزش و پرورش ، واین رسالت ، بسیارفاخری است وافتخارمی کنیم که مامورشده ایم این رسالت را انجام دهیم .

رادبه خاطرنشان کرد : اما آنچه که فضای امروز و اقتضائات است با دهه 60 بکلی متفاوت است و نیازها ی آن موقع یک چیز و حالا موارد دیگری است در حقیقت باید با نگاه به آینده وبا عنایت و اقتضائات زمان باید درهمسوبا این ساحت ها تربیتی وبرنامه ریزی هایمان هم باید همین منوال باشد.

مسئول تعلیم وتربیت ناحیه تصریح کرد : در آموزش و پرورش آنچه که اولویت دارد این است که در مدارس تلاش بکنیم مدارس ما جذاب ، شاداب و با نشاط باشد.تعاملی که در مدارس هست تعامل مکانیکی ، مقرراتی وبخشامه ای نباشد بلکه ارتباط تعامل ارگانیکی ، همدلانه وبا صفا و صمیمیت باشد ودر این صورت است با تکیه بر مدیریت تربیتی اهداف پیش بینی شده آموزش و پرورش محقق خواهدشد.

رادبه اذعان کرد : اینکه کودکان از بدو ورود به مدارس مورد خطاب بلندگوهای باشند و امر و نهی های که اتفاق می افتد این گونه ارتباط در شخصیتش تاثیر منفی می گذارد وباعث می شود که الگوهای مثبت اعتماد نکند .بنابراین در رابطه ارگانیکی یا همدلانه و صمیمانه است که کودک به مدرسه ،عوامل اجرای مدرسه ودرس و کتاب علاقمند می شود وبا حاکم شدن این رابطه وبرخورد صحیح عوامل اجرایی مدرسه ، اهداف تربیتی که مورد تاکید سند تحول بنیادین است محقق می شود.

وی یادآورشد : مدرسه محل بستر سازی تربیت صحیح دانش آموز است زمانی که مدیریت تربیتی را در محیط مدرسه حاکم بکنیم و مواظب کوچکترین رفتار و برخوردهای مان باشیم تاتربیت دانش آموزان دچارمشکل نشود . تعامل با دانش آموزان و اثرات آن و لازمه داشتن این تعامل خوب ، فراگیری مهارت ها و داشتن آموزش های مورد نیاز برای معلمین است تا آن 6 ساحت تربیتی که مورد تاکید آموزش و پرورش به موقع وبجا محقق شود و بتوانیم آموزش را در قالب پژوهش با رویکردتربیتی به پیش ببریم .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه در پایان افزود : اما آنچه به اعتقاد بنده باید اتفاق بیفتد اولا ؛ شیوه های انتقال مورد توجه قرارگیرد ، امروزبچه ها برای یادگیری بیشتر وبهتر چه شیوه های تدریس و آموزش را می پسندند با همان شیوه ها تربیت اتفاق بیفتد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار