مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان:

تورهای گردشگری عشایری در گیلان راه اندازی می شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به ویژگی ‌ها و قابلیت ‌های خاص استان گیلان در حوزه گردشگری، گفت: عشایر گیلان سال آینده میزبان تورهای گردشگری خواهند بود.

کد مطلب: ۶۰۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، سید مازیار سیدنژاد در دومین جلسه کمیته گردشگری روستایی اظهار کرد: زندگی با عشایر و تجربه فضای صفا، صمیمیت و خونگرمی زندگی آنان و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و فعالیت های روزمره شان همچون چوپانی، شیر دوشی و پخت نان محلی از ویژگی های منحصر به فرد تورهای گردشگری عشایری است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: تورهای گردشگری عشایر با هماهنگی و همکاری فرمانداری‌ها، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت توسعه گردشگری و مدیریت امور عشایر استان از اوایل سال آینده در شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح که در ابتدا به صورت آزمایشی برگزار می شود خانواده های منتخب عشایر آموزش های لازم گردشگری را فرا می گیرند.

سیدنژاد افزود: گردشگری عشایری پتانسل آن را دارد که علاوه بر گردشگران سایر استان ها حتی گردشگران علاقه مند خارجی را جذب کند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح از مصوبات کمیته گردشگری روستایی استان است، عنوان کرد: این کمیته با مدیریت اداره کل روستایی و شوراهای استانداری گیلان و متشکل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت توسعه گردشگری استان گیلان به عنوان اعضای اصلی و ثابت و سایر دستگاه ‌های اجرایی و فرمانداری ‌ها تشکیل شده است.

وی ضمن اشاره به ویژگی ‌ها و قابلیت ‌های خاص استان گیلان در حوزه گردشگری با توجه به طبیعت زیبا و بکر مناطق روستایی و پیوند آن با آیین‌ و فرهنگ غنی، معماری بومی و تنوع غذایی، هدف از تاسیس و راه‌اندازی کمیته مذکور را برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به منظور حمایت از اجرای طرح‌های گردشگری در جهت تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی در روستاهای استان، تبدیل منابع گردشگری موجود در حوزه‌های روستایی استان به جاذبه‌های گردشگری، بهره گیری از فرصت حضور گردشگر در منطقه و تحقق منافع اقتصادی آن برای جامعه روستایی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار