کتاب «بچه‌های ممد گره» خاطرات دیده‌بان‌ ادوات و توپخانه‌ آتش

نویسنده کتاب دفاع مقدس با اشاره به معرفی کتاب «بچه‌های ممد گره» در یادواره گردان‌‌های آتش همدان گفت: خاطرات دیده بان ادوات و توپخانه در کتابی تحت عنوان «بچه های ممد گره» گردآوری و تالیف شده است.

کد مطلب: ۶۰۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، سردار حمید حسام در حاشیه برگزاری هشتمین یادواره سرداران و 400 شهید گردان‌های آتش همدان با معرفی کتاب «بچه های ممد گره» که به رشته تحریر درآورده است، اظهار داشت: حرف‌ها و کتاب ها پل ارتباطی ما با آیندگان و نسل های بعدی است.

وی با بیان اینکه امکان تکرار نشدن یادواره ها در نسل های بعد وجود دارد، افزود: با کتاب ها می توان ناگفته ها، آرمان ها، ارزش ها و اهداف را برای آیندگان تبیین کرد.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های شهدای گردان های توپخانه و ادوات آتش لشکر 32 انصارالحسین(ع) ابراز داشت: خاطرات دیده بان ادوات و توپخانه در کتابی تحت عنوان «بچه های ممد گره» گردآوری و تالیف شده است که تألیف آن دو سال به طول انجامید.

وی در خصوص علت نام گذاری کتاب به این عنوان بیان داشت: شهید «محمد منوچهری» به عنوان اولین دیده بان توپخانه و ادوات لشکر 32 انصارالحسین(ع) ودر جبهه به «ممد گره» مشهور بود و به نوعی هر دیده‌بان گردان از متقدمین تا متاخرینش نسب آن به شهید منوچهری می رسد بنابراین به احترام استاد دیده بان همدان این کتاب به این عنوان نامگذاری شد.

حسام با بیان اینکه خاطرات دیده بان های اطلاعات و عملیات در کتاب نیامده است، تاکید کرد : کار این دیده بان ها با همه اهمیتی که داشت در رابطه با آتش و هدایت آتش نبود.

وی با عنوان اینکه متن کتاب فقط فضای رزم، درخواست گلوله و هدایت آتش نیست، تصریح کرد :در این کتاب خلق و خوی، منش، ویژگی های ر فتاری، صفا و صمیمیت و شوخ طبعی های دیده بان ها و همه اتفاقات که ما را به 30 سال گذشته برگرداند بیان شده است.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان با بیان خاطرات در این کتاب قصد اسطوره و قهرمان سازی خود را نداشتند، اضافه کرد : این افراد نخواستند خودشان را مطرح کنند، هدف این بوده همرزمان شهدای گردان‌ها آتش ادوات و توپخانه به بیان خاطرات و ماجرای شهادت، حماسه و مظلومیت هم‌رزم را بیان کند و از این جهت موضوع مخلصانه و با صفایی شده است.

وی با بیان اینکه خاطرات سال های 59 تا 67 گردان ها در کتاب تدوین شده است، یادآور شد: اولین خاطره گویی کتاب شهید «حاج حسین همدانی» و آخرین خاطره مربوط به عملیات مرصاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار