معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

تولید بیش از ۶ هزار تن عسل در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۶ هزار و ۳۰ تن عسل در این استان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۵۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهلول تکلوی افزود: تعداد زنبور داران استان اردبیل ۳ هزار و ۸۵۹ نفر می باشد و صنعت زنبورداری برای ۵ هزار و ۸۵۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است .

وی اظهار کرد: حمایت از این قشر اعم از اعطای تسهیلات کم بهره و ایجاد زمینه های لازم برای برخورداری آنها از آخرین دستاوردهای علمی و فنی از طریق کلاس های آموزشی و ترویجی می تواند بستر مناسبی برای همکاری تنگاتنگ آنها با باغداران استان کند .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: گرده افشانی اصولی و موثر زنبور عسل در باغ های میوه استان حائز اهمیت است زیرا ۹۳ درصد گرده افشانی در باغ های میوه از طریق زنبور عسل صورت می گیرد .

به گفته تکلوی، با اتحادیه باغداران شهرستان مشگین شهر هماهنگی شد تا در قالب برنامه منظم و دقیق همه آنها را گرد هم آورند و کلاس های کوتاه مدت ترویجی و توزیع بروشور مورد آموزش های فنی و تخصصی قرار دهند .

وی هدف از تشکیل ستاد گرده افشانی در استان را برنامه ریزی برای استفاده بهتر از صنعت زنبور داری، فراهم کردن تسهیلات برای حمایت از زنبورداران و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز ناهماهنگی در اجرای برنامه های از پیش تعیین شده دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار