داوود فنایی در گفت و گو با پانا:

سود خارجی ها جیب دلال ها می رود/اقتصاد فوتبال ایران به بیراهه رفته است

گلر اسبق پزسپولیس و تیم ملی ایران معتقد است پرداخت بدهی باشگاه به خارجی ها توسط مردم امر پسندیده ای نیست.

کد مطلب: ۶۰۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه پرسپولیس یکی از پردرآمدترین باشگاه های ایران است اما این روزها خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش نمی رسد. حالا که وقت حق و حقوق بازیکنان به میان آمده حرف از بی پولی باشگاه مطرح شده و کار را به جایی رسانده است که برخی پیشکسوتان پرسپولیسی دست یاری به سوی هواداران دراز کرده اند و از آنها خواسته اند تا به باشگاه کمک نقدی کنند.

داوود فنایی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره درخواست پیشکسوتان برای کمک به باشگاه پرسپولیس گفت: این که پیشکسوتان باشگاه از مردم درخواست پرداخت بدهی کردند کار پسندیده ای نیست و ضعف در مدیریت باشگاه دارد. اصلا چرا باید مدیریت باشگاه قراردادی را امضا کند که نتواند از پس مبلغ آن برآید و برای پرداخت آن و رهایی از کسر امتیاز به هواداران متوسل شود.

وی ادامه داد: هواداران پرسپولیس به اندازه کافی تیمشان را حمایت کردند و انصاف نیست برای بی تدبیری یک سری از مدیرها این مردم به دردسر بیافتند. هر زمانی که تیم بازی داشت هواداران به استادیوم آمدند و در سامانه پیامکی 3090 هم شرکت کردند دیگر مگر یک هوادارا برای تیمش باید چیکار کند؟ همه مردم گرفتاری های خودشان را دارند و هم اکنون نزدیک ایام عید است مگر چند تا هوادار پولدار داریم که آنها درخواست کمک کردند.

فنایی عنوان کرد: متاسفانه قراردادهای خارجی بازیکنان بلای جان فوتبال ما شده و هم اینک بسیاری از باشگاه ها درگیر این موضوع شدند بهتر است در مورد این موضوع یک فکر اساسی صورت بگیرد و حداقل تا مدتی جذب بازیکنان و مربیان بی کیفیت در فوتبال ما ممنوع شود تا دیگر خطری از سوی فیفا باشگاه های ایرانی را تهدید نکند.

پیشکسوت فوتبال در مورد خطر کسر امتیاز پرسپولیس توسط فیفا خاطرنشان کرد: اگر از پرسپولیس امتیازی کسر بشود برای این تیم مشکلی به وجود نمی آید اما امتیاز کسر می شود و هنوز بدهی سر جایش است، حداقل به کار گیری مربیان و بازیکنان ایرانی این منفعت را برای فوتبال ایران دارد که آنها به فیفا شکایت نمی کنند و دردسری برای تیم ها درست نمی شد

فنایی با بیان اینکه نظارتی بر روی جذب بازیکنان خارجی نیست اظهار کرد: متاسفانه در خصوص جذب بازیکنان خارجی تنها عده ای دلال سود می کنند و آن وقت جورش را باید هوادار بکشد و بدهی آنها را پرداخت کند. اقتصاد فوتبال ما به بیراه رفته و به همین دلیل بر روی هوادارا سوار می شویم مگر نه اینکه این باشگاه دولتی است چرا باید هزینه بدهکاری های این باشگاه را مردم پرداخت کنند این باشگاه دولتی است و باید هزینه ها توسط دولت پرداخت شود به طور حتم اگر باشگاه به بخش خصوصی واگذار می شد براي اين تيم نيز بهتراست چون هر کسی که روي كار می آید به فكر درآمدزايي براي ا ين تیم است و از اسپانسرها استقبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار