با حضور وزیر بهداشت

مرکز سی تی آنژیوگرافی بیمارستان افشار یزد افتتاح شد

مرکز سی تی آنژیوگرافی بیمارستان افشار یزد، در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کرمی این بیمارستان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۶۰۵۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، مرکز سی تی آنژیوگرافی بیمارستان افشار یزد عصر پنجشنبه، نوزدهم اسفندماه در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کرمی این بیمارستان به بهره برداری رسید. این مرکز با زیربنای 200 متر مربع شامل اتاقهای اسکن، کنترل، پزشک، ریکاوری و آنژیوگرافی و رختکن است.
برای راه اندازی این مرکز 2میلیارد ریال و برای خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی 70 میلیارد ریال هزینه شده که 50 درصد آن خیری است .
امکان تصویربرداری دقیق از تمام عروق بدن به وسیله عروق کرونر قلب درحداقل زمان (تنها در چند ثانیه) و با حداقل اشعه امکان پذیر از مزایای این دستگاه است .
با بهره برداری از این مرکز، ضرورت انجام آنژیوگرافی تهاجمی وخطرات مربوط به آن مرتفع شده به طوری که در بسیاری از بیماران با اطلاعات به دست آمده از سی تی آنژیوگرافی دیگر نیازی به آنژیوگرافی نیست .
وضوح وکیفیت تصاویر بدست آمده دستگاه جدید، بسیار بالا بوده و امکان بازسازی سه بعدی شبیه سازی مشابه آنچه به صورت واقعی در بدن وجود دارد میسر می شود .
استفاده از این روش، به ویژه درمورد کودکان و نوجوانان که سرعت تصویر برداری وکیفیت بالای تصاویر همراه با حداقل میزان اشعه موردنیازاست به عنوان بهترین مدلیته تصویر برداری از قلب و عروق مطرح است .
وزیر بهداشت در این مراسم بیان داشت: شغل پرستاری و پزشکی نوعی کار خیر است . درست است که ما بابت هنرمان کسب رزق می کنیم ولی همراه با ان مولفه های انسانیت است که همه ان کار خیر است .
وی ضمن تقدیر از خیرین حوزه سلامت تصریح کرد: باید فرهنگ خیری و کمک به محرومان در جامعه نهادینه شود .
/خبرنگار: سجاد جدیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار