نشست خبری فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای/

محمدرضا طالقانی: آئین نامه مسابقات پهلوانی مدارس تدوین می شود

خبرگزاری پانا: محمدرضا طالقانی گفت: در جلسه ای که پهلوان رشید لمیر با مسئولین آموزش و پرورش داشته، در پی تدوین آئین نامه مسابقات زورخانه ای در مدارس هستند.

کد مطلب: ۶۰۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرپرست فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای در نشست مطبوعاتی صبح امروز در محل فدراسیون عنوان داشت: در برنامه داریم تا هیات رئیسه فدراسیون را هفته آتی در ساختمان جدید فدراسیون معرفی کنیم.


وی افزود: قرار است روز 23 اسفند ماه سال جاری مسابقات پهلوان های پایتخت های جهان به میزبانی شهر اصفهان برگزار شود و تنها مشکلی مالی موجود می تواند مانع برگزاری مسابقات شود.


محمدرضا طالقانی همچنین خبر داد: در نظر داریم رقابت ها انتخابی پهلوان های اوزان بالای 90 کیلوگرم در روزهای 27 و 28 اردیبهشت را برگزار کنیم.


سرپرست فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای تاکید کرد: روز 24 اسفند ماه و آخرین هفته سال 91 به همراه داریوش ارجمند، عبدالله موحد، محمد نصیری، پهلوان باشی ایران ـ علیرضا سلیمانی ـ و رضا سوخته سرایی به کرمانشاه می رویم. در این سفر همایش ورزش باستانی در طاق بستان برگزار و گلریزانی در جهت ساخت زورخانه در استان کرمانشاه انجام می شود تا کار ساخت آن بنا به پیش برود. در این مراسم علیرضا سلیمانی، رضا سوخته سرایی و محمد نصیری وارد گود زورخانه شده و میل به دست می گیرند.


طالقانی در خصوص گلریزان صورت گرفته چنین توضیح داد: اگر گلریزانی انجام شد، قصد این بود تا دست 12 ورزشکار، 20 عکاس و عده ای در مجموع حدود 73 نفر گرفته شود. من اسامی این افراد را دارم ولی قصد ندارم آن را بازگو کنم. ما گلریزان انجام داده ایم تا دست کسی را بگیریم. ما برای خریدن آبروی مردم آستین بالا زده ایم نه با آوردن نام نفر " آبروی " وی را ببریم.


وی گفت: در گلریزان می شود از حوزه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر حوزه از مردم برای حل مشکلات مردم کمک جمع کرد. در مراسم گلریزان کمک ها به دست کسانی می رسد که محتاج آن هستند. ما امروز با برخی بد اخلاقی مواجه هستیم اما کار خود را ادامه می دهیم.


در ادامه نشست مطبوعاتی داریوش ارجمند سخنگوی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای عنوان داشت: روزنامه نویس ها وجدان بیدار این جامعه هستند. شما بهتر سره را از ناسره می توانید به مردم نشان بدهید. معتقدم مطبوعات سهم بسیار بزرگی در پیشرفت، تحول یا عقب نگهداشتن یک جامعه دارند.


ارجمند با اشاره به این مطلب که جوان بودن جامعه جوان ما و خدمتی که می توان برای آنان انجام داد بار سنگینی را بر دوش ما نهاده است، اظهار داشت: امروز در جامعه ما اخلاق فراموش شده است، نمی گویم اخلاق مرده ولی ما باید اخلاق را برگردانیم. شما به اخلاق و رفتار جوانان 8 سال دفاع مقدس نگاه کنید، پس از گذشت 20 سال چه اتفاقاتی برای نسل جوان ما افتاده است. امروز مشکلات وجود دارد ولی ما باید یاد بدهیم که فقر هست اما کسی حق دزدی ندارد. این مسائل در جامعه ما گم و کمرنگ شده است.


وی با اشاره به این مطلب که امروز سرمشق " نابرده رنج گنج میسر نمی شود " در جامعه وجود ندارد و یا کمرنگ شده است، گفت: امروز کمیت گرایی جهان ما را فرا گرفته است. قبول دارم که مسائل اجتماعی هست ولی فراموش نکنیم اراده انسان بالاتر از این هاست. معتقدم اگر ورزش و به خصوص ورزش زورخانه درست انجام شود، می تواند منشا خیر باشد.


سخنگوی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای در پایان خاطر نشان کرد: با صحبت های صورت گرفته در برنامه داریم تا فرهنگ پهلوانی را وارد دروس دبستانی کنیم. امروز یک نیاز است که در دروس مدارس با مثال هایی از زندگی قابل لمس، فتوت و جوانمردی را یاد بدهیم. طالقانی طرحی را پیشنهاد کرده که برای پهلوانک های مدارس در سنین 8 تا 16 سال، شروع به محتواسازی کنیم. باید آموزش ها را از دوره مدرسه شروع و به دانش آموزان بازو بند پهلوانک بدهیم. ما نباید نسل جوان را دچار توهم کنیم که شکست نیست بلکه باید با آنان آموخت که می توان از شکست پلی برای موفقیت بسازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار