استاندار آذربایجان شرقی:

آیین‌نامه اجرایی ستاد ملی تبریز 2018 در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد

استاندار آذربایجان شرقی از تصویب آیین‌نامه ستاد ملی تبریز 2018 در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و گفت: این آیین‌نامه پس از تصویب نهایی در هیات وزیران، توسط معاون اول رییس جمهور برای اجرا به وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۶۰۴۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده با اشاره به تشکیل ستاد ملی سیاست‌گذاری تبریز 2018، گفت: پیرو این تصمیم، جلسه کمیسیون فرهنگی دولت با حضور تعدادی از معاونان رییس جمهور، وزرا و مسئولان دستگاههای ملی برگزار و روند اجرایی این ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این که بنده نیز در این جلسه حضور داشتم، افزود: در این نشست مقرر شد گزارش و مصوبه کمیسیون فرهنگی دولت مبنی بر ایجاد ستاد ملی سیاست‌گذاری تبریز 2018 جهت تصویب نهایی به هیات وزیران ارجاع شود.

جبارزاده خاطرنشان کرد:این ستاد، بالاترین مرجع سیاست‌گذاری در خصوص برنامه‌های تبریز 2018 است که ریاست آن را معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عهده‌دار خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: سیاست‌گذاری کلان و هماهنگی و مدیریت یکپارچه فعالیت‌های مرتبط از قبیل اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای مشارکت فعالان بخش غیردولتی و نظارت و هماهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های مرتبط با تبریز 2018 و پیش‌بینی و تصویب برنامه‌ها و اعتبارات از وظایف این ستاد است.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت میزبانی شایسته از این رویداد مهم بین‌المللی و اهمیت برنامه‌ریزی‌های کلان و موثر در راستای توسعه گردشگری، تامین نیازها و زیرساخت‌های گردشگری، آثار و ابنیه تاریخی، توانمندی‌ها و غنای فرهنگی شهر تبریز، ایجاب می‌کند که این رویداد را به بازتابی روشن از سیاست‌های نظام و دولت تدبیر و امید در عرصه بین‌الملل تبدیل کنیم.

جبارزاده گفت: همچنین این رویداد فرصتی برای ارائه چهره واقعی جمهوری اسلامی در زمینه گردشگری است و باید با اتخاذ تدابیر لازم از اثرات ارزشمند اقتصادی و فرهنگی آن بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: لازمه این رویکرد، عزم ملی و باور مشترک و مشارکت کلان تمامی دست‌اندرکاران به ویژه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه تشکیل ستاد ملی تبریز 2018، دستگاه‌های اجرایی ملی مکلف می‌شوند که در اجرای برنامه‌های مرتبط با این رویداد مشارکت کنند و برنامه‌های مذکور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

شهر تبریز از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار