همزمان با هفته قرآنی استان بوشهر محفل انس با قرآن در مصلی نماز جمعه

محفل انس با قرآن از سری برنامه های هفته قرآنی استان بوشهر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امام جمعه اهرم، فرماندار، مسئولین استانی و شهرستانی، قاری ممتاز بین المللی و احاد مردم در مصلی نماز جمعه تنگستان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۴۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از تنگستان به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمیده ماحوزی در این آیین گفت: این محافل با هدف توسعه و ایجاد زمینه برای ترویج تعالیم و اشاعه فرهنگ قرآنی برنامه ریزی شده است.
ماحوزی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن و تلاوت قرآن روزبه‌روز مخاطبان این برنامه در کشور افزایش پیدا می کند و این از برکت انقلاب و نظام اسلامی و علاقه به قرآن و اهل بیت است.
ماحوزی عنوان کرد: از ابتدای مسئولیتم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش کردیم با برنامه ریزی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی استان، گامهای خوبی برداریم، که الحمدالله توانستیم در این حوزه موفق باشیم و رتبه برتر در فعالیت های قرآنی در سطح کشور کسب نماییم.
وی اظهار کرد: نیازهای این استان در حوزه قرآن و عترت بیش از اینهاست و ان شاالهز تلاش می کنیم تا در این حوزه بهتر عمل کنیم.
ماحوزی با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از استان هایی است که همیشه در اجرای برنامه های ملی و بین المللی پیش قدم بوده است، ادامه داد: ما در برنامه مسابقات قرآنی در بین استان های برتر قرار داریم و این امر جز با همکاری و همراهی شما عزیزان میسر نبود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: از همه دستگاه ها بابت همکاری با این اداره در برگزاری تمام برنامه های فرهنگی خصوصا هفته قرآنی استان بوشهر تشکر نمود.
حجت الاسلام راستگو امام جمعه اهرم نیز در این مراسم گفت: برگزاری محافل انس با قرآن از کارهای خوب فرهنگی است که جامعه به آن نیاز دارد.
وی ‌افزود: نگاه کردن به قرآن برکت است و قرائت هر روز قرآن باعث شادابی روح و روان می شود، ولی مهمتر از قرائت قرآن تدبر در آن است.
امام جمعه اهرم عنوان کرد: خواندن قرآن، معنا و مفهوم آن باعث شکوفایی و جوانه زدن فضایل انسانی در فرد می گردد.
حجت الاسلام راستگو در پایان ادامه داد: این برنامه به مناسبت سالروز رحلت آیت الله معتقد اهرمی جهت گرامیداشت این عزیز برگزار شده است.
فرماندار اهرم گفت: تلاوت زیبای قرآن بسیار مهم است چرا که در روایات هم داریم قرآن را باید به صورت صحیح و با صوت دلنشین تلاوت کنیم.
دهدشتی همچنین افزود: برگزاری هفته قرآنی در سطح استان اتفاق بسیار مهمی بود که انجام شد، که جا دارد از عوامل برگزاری این برنامه خوب و تمام دستگاهایی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همکاری نمودند تقدیر به عمل آید.
سید جواد حسینی قاری ممتاز بین المللی از مشهد مقدس در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت.
در پایان از قاریان، حافظان و فعالان در عرصه قرآن و عترت شهرستان تنگستان تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار