شهردار تبریز عنوان کرد:

حرکت کلی فضای سبز تبریز بر مدار برنامه مدون مطالعاتی

شهردار تبریز با بیان این‌ که حرکت کلی فضای سبز تبریز در مدار یک برنامه مدون مطالعاتی پیش می‌رود، از جهش اساسی در فضای سبز سطح شهر خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، صادق نجفی همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز ماموریت‌های زیست‌محیطی خود را با پشتوانه نیازسنجی‌های لازم با جدیت پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد: در نبود مدیریت واحد شهری، شهرداری تبریز به عنوان یکی از پازل‌های شهر، وارد این حوزه شده و خوشبختانه این امر با هماهنگی و تعامل سازمده دستگاه‌های مرتبط همراه بوده که از جمله می‌توان به حمایت اداره‌کل راه‌ و‌ شهرسازی برای احداث ۱۱ پارک محله‌ای و انبوه‌کاری ۴۵۰ هکتاری در «آرپادره‌سی» اشاره کرد.

نجفی، تحول اساسی در فضای سبز «عون‌بن‌علی» را یادآور شد و گفت: در ۹۳ و ۹۴ مجموعاً ۱۰۰هکتار و امسال ۲۰۰ هکتار به وسعت مجموعه «عون‌ابن‌علی» افزوده شده است؛ این وسعت با کاشت درختان مقاوم و متناسب با اقلیم تبریز همچنین اجرای روش‌های مکانیزه آبیاری، شهر تبریز را از یک ظرفیت سبز و ارزشمند برخوردار ساخته است.

وی اصلاح سیستم آبیاری را از جهت‌گیری‌های مهم شهرداری تبریز خواند و افزود: پرهیز از آبیاری‌های دستی، اجرای فناوری‌های آبیاری، انتخاب گونه‌های مقاوم درخت و گل، موجب شده در دو سال اخیر، ۵۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب خام شهر صرفه‌جویی شود.

شهردار تبریز با اشاره به این که سعی داریم توسعه فضای سبز با توزیع متناسب در سطح شهر همراه باشد، گفت: اجرای جنگل‌کاری در مجاورت ۵۰ هکتاری آرامستان وادی رحمت و شهرک اندیشه، نقش موثری در تلطیف وضعیت آب‌و‌هوایی این محدوده صنعتی شهرخواهد داشت.

وی حفاظت از کاربری‌های فضای سبز را ضرورت نخست توسعه فضای سبز خواند و یادآور شد: در سال‌های اخیر، با تعریف نادرست منابع درآمدی، شاهد تغییرکاربری تفریحی مجموعه «باغلارباغی» در کمیسیون ماده ۵ بودیم؛ با این حال خوشبختانه با حمایت‌های مدیریت استان، کاربری فضای‌سبز در این تفرجگاه مهم تثبیت شده و در طرح‌های کاشت بهاره ۹۶ لحاظ شده است.

نجفی متذکر شد: حدود ۵ هکتار از وسعت مجاور تفرجگاه ائل‌گلی، سالیان متمادی، با وضعیت بلاتکلیف مواجه بود؛ با این شهرداری تبریز با صرف ۷.۵ میلیارد تومان، ضمن نجات باغات این وسعت از خشکی و نابودی قطعی، مشکل چند ساله مالکان آنها را نیز مرتفع کرد.

شهردار تبریز یادآور شد: با وجود این‌که اتوبان کسایی قانوناً در اختیار شهرداری تبریز نیست، در یک سال گذشته، بدنه‌سازی سبز در شیب‌های تند این اتوبان اجرا شده است.

نجفی تاکید کرد: با تداوم این اقدامات، به استقبال بهار ۹۶ می‌رویم و امیدواریم با مشارکت شهروندان و مدیریت استان، بتوانیم کاستی‌های تاریخی فضای سبز شهر را جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار