استاندار لرستان:

جنگل کاری موثرترین راهکار مقابله با ریزگردها است

استاندار لرستان گفت: جنگل کاری و توجه ویژه به کاشت نهال یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهای مقابله با گرد و غبار و آلودگی های ناشی از ریزگردها است.

کد مطلب: ۶۰۳۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، هوشنگ بازوند روزیکشنبه درحاشیه آئین درختکاری در محل دانشگاه لرستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با اولویت بخشیدن به اقداماتی در راستای توسعه فضای سبز می توان مشکل آلودگی هوای ناشی از ریزگردها و گرد و غبار را به طور چشمگیری کاهش داد.


به گفته وی در نتیجه اقداماتی که طی سه سال اخیز در راستای توسعه درختکاری و جنگل کاری در استان انجام شده تعداد روزهای آلوده ناشی از گرد و غبار و ریزگردهای از 135 روز در سال 1393 به 32 روز در سال 1394 و 24 روز طی سال 1395 کاهش یافته است.


استاندار لرستان اضافه کرد: در این مسیر، مجموعه اقدامات دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعی ، جهادکشاورزی، محیط زیست و بخصوص سازمان های مردم نهاد بسیار تاثیر گذار خواهد بود که با اقدامات مطلوب خود در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در توسعه این منابع نقش دارند.


بازوند با اشاره به سند مقابله با ریزگردها گفت: 2 سال پیش سند مقابله با ریزگردها تهیه شد که در آن سند به موارد متعدد مشکلات مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست از جمله راهکاری های مبارزه با ریزگردها و راههای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی احیای مجدد و توسعه جنگل ها و مقابله با حریق و آتش سوزی توجه شده است.


15 اسفندماه به عنوان روز ملی درختکاری نام گرفته و از این روز به مدت یک هفته در سراسر کشور در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی اقدماتی صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار