مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

هر تخت بیمارستانی ۳ کیلوگرم پسماند تولید می کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرانه تولید پسماندهای بیمارستانی ‌در ‌اردبیل ۳ کیلوگرم برای هر تخت ‌ا‌ست.

کد مطلب: ۶۰۳۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، محمد خداپرست افزود:رعایت اصول مدیریت پسماند پزشکی در تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اردبیل نظیر آزمایشگاه‌ها و مطب‌های پزشکان الزامی بوده و با متخلفان در این حوزه برخوردهای لازم و قانونی در سطح استان انجام می‌شود .

وی از پایش و بازرسی از مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد و گفت: اکیپی متشکل از نیروهای محیط زیست، علوم پزشکی، نظام پزشکی و شهرداری‌ها،بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سطح استان را در زمینه مدیریت پسماندهای بیمارستانی و پزشکی ارزیابی می‌کنند تا شاهد تخلفاتی دراین زمینه نباشیم .

خداپرست سرانه تولید پسماندهای بیمارستانی را در سطح استان ۳ کیلوگرم برای هر تخت دانست و تصریح کرد: اردبیل یکی از استانهای موفق و پیش‌رو در حوزه مدیریت پسماندهای پزشکی بوده به طوری که عملیات بی‌خطرسازی این پسماندها در تمامی بیمارستان‌های استان انجام می‌شود و این امر مورد تاکید جدی است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در تهران بیان کرد: برپایی این نمایشگاه که استان اردبیل نیز حضوری فعال و موثر در آن دارد فرصتی مناسب برای دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه استاناست تا با تولیدات و خدمات مرتبط با محیط زیست آشنا شوند .

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با ارائه ظرفیت‌های بالقوه اردبیل در حوزه‌های محیط زیست طبیعی، انسانی و اقدامات شاخص زیست محیطی استان در حوزه‌های مختلف، ارائه گزارش جامع از وضع محیط زیست استان و معرفی طرحهای پژوهشی در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار