مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان:

فراهم شدن بستر کسب و کار مهمترین نیاز تولیدکنندگان فضای مجازی است

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان فراهم شدن بستر کسب و کار را مهمترین نیاز تولیدکنندگان فضای مجازی دانست و گفت: این تولید کنندگان بیشتر از حمایت مالی به فضا نیاز دارند.

کد مطلب: ۶۰۳۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، دانیال سمیعی ، مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان در حاشیه دومین نشست کسب و کار های «فاوا» که با وزرای فناوری ارتباطات و ارشاد و دادگستری برگزار شد اظهار کرد: مهمترین مشکل کسب و کار های فضای مجازی فقدان بستر پایدار کسب و کار است.

وی افزود: به روز نبودن قوانین، نبود سند استراتژیک، شفافیت نداشتن، فقدان ادبیات مشترک و نبود گفتمان مشترک بین دولت و بخش خصوصی اصلی ترین موانع موجود در مسیر ایجاد بستر کسب و کار بوده که با اهتمام حاکمیت قابل حل است.

مدیر عامل شرکت بازی نگار نو اندیش، راه حل کسب و کار های تولید محتوا را مثلث بازار حرفه ای دانست که سه راس دارد.

سمیعی توضیح داد: یک راس سند جامع استراتژیک کشور است که از یک سو موجب ایجاد گفتمان مشترک می شود و از سوی دیگر به عنوان یک سند بالا دستی می تواند به کسب و کارها در برنامه ریزی و سرمایه گذاری یاری رساند.

وی راس دوم این مثلث را وجود مدل کسب و کار دانست و گفت: بدون تبیین قوانین به روز و چابک سازی سازمان های دولتی این مهم قابل دست یابی نیست.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیاء (ص) گیلان با بیان اینکه سومین راس مثلث وجود نیروی انسانی حرفه ای است تاکید کرد: نیروی حرفه ای با نیروی متخصص تفاوت های چشم گیری دارد که امروز در کشور نیروی تخصصی زیاد داریم اما با فقدان نیروی متخصص حرفه ای روبرو هستیم.

سمیعی صنعت بازی در کشور را به صنعت خودرو تشبیه کرد و تصریح کرد: اگر از بازی ساز داخلی حمایت نکنیم نمی توان انتظار داشت که حتی در بازار داخلی با رقبای خارجی رقابت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار