رایزنی برای انتقال تکنولوژی استفاده از طلای کثیف به استان خراسان شمالی

استاندارخراسان شمالی در راس هیاتی ازکارخانه تبدیل بازیافت شهر پاریس بازدید کردند و رایزنی های مقدماتی جهت انتقال تکنولوژی بازیافت زباله و تامین برق ازسوزاندن زباله خانگی به استان انجام شد.

کد مطلب: ۶۰۲۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در راس هیاتی ازکارخانه تبدیل و فراوری زباله در مرکزشهر پاریس بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید برق از سوزاندن طلای کثیف قرارگرفت .

در این بازدید که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه انجام شد، هیات استان مورد استقبال گرم مسئولان شرکت فرانسوی قرارگرفتند و طی مدت پنج ساعت ؛ از نزدیک در جریان روند جمع آوری و سوزاندن زباله خانگی به روش کاملا مکانیزه و بدون ایجاد هیچگونه آلودگی برای محیط زیست قرار گرفتند .
از نکات قابل توجه در این بازدید، قرارگرفتن کارخانه سوزاندن زباله در مرکز شهر پاریس و در مجاورت مناطق مسکونی و تجاری بدون ایجاد هیچگونه آلودگی و مزاحمت برای انسانها بود .
محیط کارخانه کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی مشاهده می شد. کارشناسان شرکت فرانسوی فرایند جمع آوری و سوزاندن زباله جهت تولید برق و آب گرم مصرفی منازل را تشریح کردند .
این کارخانه ظرفیت تولید برق 40 هزار خانه مسکونی و تامین آب گرم برای استفاده در 10 هزار منزل مسکونی را دارد .
در این دیدار که کاردار سفارت ایران در فرانسه هیات استان را همراهی می کرد، مذاکرات خوبی هم فی مابین طرفین درخصوص نحوه انتقال تکنولوژی به استان صورت گرفت و مقرر گردید رایزنی های بعدی و پی گیری های لازم توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس صورت پذیرد .
گفتنی است مرکز استان خراسان شمالی سالهاست که از داشتن تاسیسات دفع زباله و زباله سوز محروم است و زباله خانگی تولید شده بروش سنتی در طبیعت مدفون می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار