برگزاری جلسه کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان قدس

کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان قدس تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۶۰۲۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، جلسه با حضور محمدرضا بهمنش مدیر، محمدقاسمی معاون پرورشی وتربیت بدنی، علی سلمانی معاون متوسطه و سایر اعضا در اتاق شورا برگزار شد.

محمدرضا بهمنش ضمن اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی گفت: تمامی دست اندرکاران امر آموزش باید موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان را در اولویت کاری قرار خود قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: وظیفه مشاوران مدارس در بحث هدایت تحصیلی بسیار اهمیت دارد و باید اراده قوی مدیران در مقابل همکاران و مشاوران تسهیل کننده مسیر دستیابی به هدف باشد.

بهمنش گفت : آموزش دو بعد دارد یک بعد قانونی و یک بعد شرعی، که متأسفانه بحث شرعی کمرنگ شده است که این آسیبی بزرگ بر بدنه سیستم آموزشی وارد خواهد کرد.

بهمنش گفت: مخاطبین آموزش و پرورش ، دانش آموزان هستند و باید در جهت بهبود شرایط این مخاطبین، پلی محکم بین دانش آموزان و مشاوران ایجاد و این ارتباط در هدایت تحصیلی باید چشم گیرتر باشد که برای دستیابی به این مهم ، تشویق مشاوران فعال مدارس بسیار مسمر ثمر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: در هدایت تحصیلی ، توصیه به جای اجبار، کارساز واقع می شود و باید تا توازن رشته ای هم رعایت شود که این امر نیازمند برنامه ریزی است.

بهمنش گفت: هدایت تحصیلی برای سال تحصیلی 96-95 نیازمند مقدماتی است که مهیا کردن این مقدمات باید از همین الان آغاز شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: در جهت هدایت تحصیلی و آگاهی خانواده ها از این روند، مدرسین خانواده در سطح منطقه نیز می توانند کمک کننده باشد.

محمدرضا بهمنش در پایان گفت: طرح بازدید دانش آموزان پایه نهم از مدارس متوسطه و فنی و حرفه ای و کاردانش در طول سال تحصیلی هدایت کننده اذهان دانش آموزان جهت انتخابی درست است لذا در زمینه تهیه بروشور قابل فهم، توضیح درباره آینده رشته های انتخابی دانش آموزان و صحبت درباره هدایت تحصیلی در نشست های دانش آموزی از موارد مفید در روند صحیح هدایت تحصیلی به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار