قائم مقام وزیر نیرو مطرح کرد:

برخورداری 99.4 درصد شهرنشینان و 80 درصد روستائیان از آب آشامیدنی سالم

قائم مقام وزیر نیرو گفت: امروز 99.4 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردارند و امید به زندگی نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی 20 سال افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۰۱۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا «ستار محمودی» در هشتمین گردهمایی مشترک ایران و ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان در محل شرکت آبفای استان تهران افزود: ایران به علت شرایط هوایی خشک و نیمه خشک، یکی از معدود کشورهای خاورمیانه است که در طول تاریخ بهترین روش ها را برای مقابله با شرایط طبیعی و استفاده از آب به کار گرفته است.
وی ساخت قنات، پل های آب بر ویژه، ساعت آبی و مشارکت جمعی در ایجاد سازه های آبی را از جمله روش های سنتی مقابله با کم آبی در ایران در طی قرون گذشته برشمرد.
به گفته این مقام مسئول، از آغاز تشکیل شرکت های آبفای شهری و روستایی، به دنبال یک شریک ثابت قدم داری تجربه و علم بودیم که به آلمان رسیدیم، بویژه اینکه آلمان ها سابقه و پیشینه خوبی در فعالیت های عمرانی ایران داشته اند.
محمودی بیان داشت: به این نشست به عنوان یک همایش علمی صرف نگاه نمی کنیم بلکه به دنبال شروع مجدد همکاری ها در شرایط مساعد امروز هستیم.
وی گفت: اغراق نیست ایران را به علت برخورداری از نیروی انسانی ماهر که پیچیده ترین طرح ها را اجرا می کند، به عنوان «آلمان خاورمیانه» بدانیم.
محمودی بر تشکیل دبیرخیانه دائمی برای پیگیری نشست ها و تعریف پروژه های مشترکی که بخش خصوصی دو طرف در آن نقش آفرین باشند، تاکید کرد و گفت: در این زمینه دولت ها وظیفه هدایت و ظرفیت سازی بخش های خصوصی دو طرف را بر عهده دارند.

** بروز بحران آب در جهان جدی است
در ادامه، «میکاییل کلور برتهولد» سفیر آلمان در ایران گفت: کمبود آب در جهان مساله ای جدی و اساسی است و ریسک های مربوط به این ماده حیاتی، نشان می دهد بحران آب از بیشترین احتمال بروز و ظهور نسبت به سایر بحران ها در جای جای جهان برخوردار است.
وی تصریح کرد: مطابق گفته کارشناسان یکی از منابع اصلی تامین آب در آینده، تصفیه بهینه فاضلاب هاست و در این زمینه دو کشور همکاری های نزدیکی را تعریف می کنند.
سفیر آلمان در ایران با اشاره به برگزاری هفت نشست بین فعالان آب دو کشور در این عرصه، آن را نخستین نشست پس از اجرایی شدن برجام توصیف و تاکید کرد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اهمیت بالایی در توسعه همکاری های ایران و آلمان دارد و پایه ای برای احیا و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه است.
از تابستان 94 و توافق ایران و 1+5 بر سر موضوع هسته ای تاکنون نزدیک به 20 هیات تجاری از آلمان به ایران سفر کرده اند و طبق گفته مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، حدود 10 هیات دیگر نیز تا پایان سال میلادی جاری به ایران سفر می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اواخر بهمن ماه سال 1394 در سفر هیات 60 نفره اقتصادی ایران به ایالت باواریا آلمان گفت، روابط تجاری ایران و آلمان در زمان تحریم به پایین ترین سطح خود رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و 500 میلیون دلار شد.
طبق آمار گمرک واردات ایران از آلمان در 11 ماهه امسال به 2 میلیارد و 170 میلیون دلار رسید و این کشور پنجمین کشور عمده طرف معامله با کشورمان بود؛ واردات ایران از آلمان در این مدت 36.3 درصد رشد داشته است.
آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار