کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت

ایرادشورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره ردصلاحیت پس ازتائیدصحت انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی شورا قرار گرفت و اشکالات سابق همچنان به قوت خود باقی است.

کد مطلب: ۶۰۱۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود گزارش رسیدگی شورای نگهبان به برخی از مصوبات را تشریح کرد که به شرح ذیل است:

هفته گذشته در جلسه رسمی شورای نگهبان چند مصوبه مورد رسیدگی قرار گرفت که نتایج آن به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

عطف به نامه شمارة ۹۴۹۴۹/۲۰۰ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۵؛

طرح اصلاح بند (الف) ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری

مصوب جلسه مورخ بیست و چهارم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۰۴/۱۲/۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

عطف به نامه شمارة ۹۵۰۱۶/۸۰ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۵ و پیرو نامه شمارة ۲۹۵۹/۱۰۰/۹۵ مورخ ۰۶/۰۹/۱۳۹۵؛

لایحه اساسنامه سازمان‌ فرهنگی‌ هنری‌ فارسی زبانان (ایتا)

که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و چهارم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۰۴/۱۲/۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طرح استفساریه تبصره (۴) ماده (۵۲) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

که با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به‌شرح زیر اعلام می‌گردد:

_ صرف ‌نظر از عدم تطابق سؤال و پاسخ استفساریه، اشکال سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است و مغایر اصل ۹۹ قانون اساسی و نظریه تفسیری آن می‌باشد.

در خصوص اصلاح بند (۴) ماده (۳۳) لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰_ ۱۳۹۶) و با توجه به وصول این نامه بیست روز پس از ارسال مصوبه اصلی و عدم ذکر تاریخ جلسه تصویب شده، مستدعی است مشخص نمایید آیا این متن، مصوب مجلس شورای اسلامی است یا اصلاحیه نوشتاری مصوب مجلس در متن قبلی تا متعاقباً اعلام‌نظر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار