فینال جام پنجاه و ششم/

پروژه عبور شیاطین از چلسی/ مورینیو 90 دقیقه تا رسیدن به سر الکس

فینال پنجاه و ششمین دوره جام خیریه می تواند برای منچستر یونایتد و خوزه مورینیو خاص باشد.

کد مطلب: ۶۰۱۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ ساعت 20 امشب ورزشگاه ومبلی شهر لندن میزبان پنجاه و هفتمین فینال جام اتجادیه فوتبال انگلیس خواهد بود.

پروژه عبور از چلسی

در تاریخ برگزاری 56 دوره این رقابت ها لیورپول پرافتخاترین تیم این جام است که 8 بار جام قهرمانی را بالای سر برده و 4 بار نایب قهرمان شده است. استون ویلا هم که این فصل راهی چمیپونزشیپ شده با 5 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی در رده دوم پرافتخارین تیم های این جام قرار دارد.

اما امشب فرصت خوبی برای شیاطین سرخ است تا جای استون ویلا را در رده دوم بگیرند. منچستری ها در تاریخ این رقابت ها 4 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی دارند و اگر امشب بتوانند قهرمان شوند با مجموع 9 جام با عبور از تیم های استون ویلا و چلسی به رده دوم تیم های پرافتخار جام اتحادیه می رسند.

آخرین قهرمانی منچستر یونایتد در جام اتحادیه به فصل 2010 - 2009 برمی گردد؛ جایی که منچستر با هدایت سر الکس فرگوسن موفق شد استون ویلا را در فینال با گلهای مایکل اوون و وین رونی با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. آنتونیو والنسیا، مایکل کریک و وین رونی بازیکن هایی هستند که از فینال سال 2010 هنوز در منچستر یونایتد حضور دارند.

اما در مقابل شیاطین سرخ حریفی بدون افتخار ایستاده است؛ ساوتهمپتون تا کنون تجربه حضور در فینال را نداشته است و امشب برای اولین بار نامش ددر کلکسون افتخارات این جام ثبت خواهد شد و قطعا تک قهرمانی این جام و قطعی شدن سهمیه حضور در پلی آف لیگ اروپا بهترین اتفاق برای هواداران این تیم است.

مورینیو در راه فرگوسن

خوزه مورینیو و کلود پائول سرمربی های منچستر یونایتد و ساوتهمپتون امشب در شرایطی به مصاف هم می روند که پائول اولین سال حضورش در لیگ برتر انگلیس را تجربه می کند و طبیعی است که این جام را در کلکسیون افتخاراتش نداشته باشد. پائول در دوران سرمربی گری اش یک قهرمانی در لوشامپیونه و یک قهرمانی در جام در جام فرانسه دارد و حالا به دنبال کسب سومین جام قهرمانی دوران مربی گری است.

در مقابل آقای خاص سه بار با چلسی طعم قهرمانی در جام اتحادیه را چشیده است و به دنبال چهارمین قهرمانی است. در بین 39 نفری که سابقه قهرمانی در جام اتحادیه به عنوان سرمربی را دارند مورینیو امشب فرصت رسیدن به جمع پرافتخارترین ها را دارد. الکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای منچستر و برایان کلوق سرمربی سالهای دور ناتینگهام فارست که این روزها در قید حیات نیست با 4 قهرمانی همراه با تیم های منچستر یونایتد و ناتینگهام فارست پرافتخارین سرمربی های این جام هستند و امشب مورینو می تواند به جمع آنها اضافه شود.

سرمربی پرتغالی منچستر یونایتد در اولین حضورش روی نیمکت شیاطین سرخ اولین فینال را در جام خیریه برده است و حالا به دنبال گرفتن جام دوم در اولین حضورش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار