با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد:

همایش دانش‌آموزی نانو تکنولوژی در ری

همایش یک روزه دانش آموزی نانو تکنولوژی در محل پژوهشسرای دانش آموزی زکریای رازی با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۰۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، بهروز نصيري در این همایش گفت: این همایش یک ‌روزه به همت پژوهشسرای دانش‌آموزی زكرياي رازي و برای مدارس پسرانه استعدادهاي درخشان ‌شهيد بهشتی، آل یاسین و دبیرستان های دخترانه شريعت وفاطميه برگزار شد و در آن دانش آموزان با کاربرد علم نانو در حوزه‌های مختلف آَشنا شدند .

وی افزود: فناوری نانو دانشی کاربردی است که حوزه گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و لازم است که دانش آموزان هر چه ‌بهتر با آن آشنا شوند .

نصیری از کاربرد علم نانو در زمینه‌های مختلف پزشکی، صنایع، کشاورزی و داروسازی نام برد و گفت: این علم بعنوان یک فناوری نوین با کاربردهای فراوان و دارا بودن علم مهندسی مواد، برطرف کننده بسیاری از مشکلات است و هدف اصلی تکنولوژی فناوری نانو تولید ثروت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم است .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های ارزشمند جامعه ما هستند و با استفاده از محیط‌های پژوهشی می‌توان استعدادهای آن‌ها را شناسایی و شکوفا کرد افزود: این پژوهش سرا دارای آزمایشگاه‌های تخصصی فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی جهت استفاده دانش آموزان و دبیران است که با همکاری مدیران و دبیران مدارس می‌تواند در این زمینه دانش آموزان مستعد را به این پژوهش سرا هدایت و آن‌ها را تحت آموزش قرار دهد.

مدیر پژوهش سرای رازي ناحیه یک شهرری نیز با بیان اینکه خوشبختانه دانش آموزان استقبال خوبی از این همایش علمی به عمل آوردند اظهار کرد: با توجه به مباحث علمی که در بحث نانو وجود دارد استقبال دانش آموزان مدارس از این همایش خیلی خوب بود به‌گونه‌ای که بیش از 7۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس خاص و دبیران در این همایش علمی که با حضورجناب بیژن سرخوش و نسترن تاج الدین دو تن از مدرسان برتر کشوری فناوری نانو برگزار شد شرکت نمودند .

حسین نامی مدیر پژوهشسرای رازی به دیگر برنامه‌های این پژوهش سرا برای معرفی فناوری نانو اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نانو و برگزاری کلاس‌های آمادگی نانو در محل پژوهش سرا از برنامه‌های دیگری است که در این راستا پیش‌بینی‌شده که دانش آموزان علاقه‌مند را برای حضور در المپیاد نانو آماده می‌سازد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار