دوره ضمن خدمت نقش حجاب و عفاف در حفظ حریم خانواده;

علمی: عقل و ایمان مهم ترین اسباب حیا هستند

دوره ضمن خدمت نقش حجاب و عفاف در حفظ حریم خانواده صبح امروز با حضور کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در این دوره ضمن تاکید بر اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، گفت: حجاب دارای دو بعد ایجابی و سلبی است که بعد اول وجوب پوشش بدن و بعد دوم حرام بودن خودنمایی به نامحرم را اشاره دارد که اگر در کنار هم نباشند پوشش اسلامی محقق نمی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سرچشمه حجاب را حیا عنوان کرده و افزود: عقل و ایمان مهم ترین اسباب حیا می باشند چرا که عقل موجب پیدایش حلم یا علم به عفاف و ایمان عامل بازدارندگی از بی عفتی نسبت به اینکه خداوند بر اعمال ما ناظر است.

وی حیا با خوف و ترس را نفی کرده و ادامه داد: باید بازدارندگی از گناه با ایمان صورت گیرد نه از طریق خوف و ترس مجازات پرودگار.

در ادامه ی دوره، حجه الاسلام و المسلمین سید حسین علیا نسب در خصوص بحث ازدواج که از واجبات موکد اسلام است، بیان داشت: برای ازدواج دو تعبیر پست و متعالی آمده که در تعبیر دوم هیچ بنایی نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست.

مدرس دانشگاه، مالک اصلی ازدواج را پروردگار عنوان و تصریح کرد: حتی شرایط و اختیارات ازدواج نیز طبق فرموده ی خداوند باید صورت بگیرد تا صحیح و شرعی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار