گردهمایی معاونین آموزشی مناطق آموزش و پرورش استان مرکزی در محلات

گردهمایی معاونین آموزشی مناطق پانزده گانه آموزش و پرورش استان مرکزی در محلات برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در این گردهمایی گفت: امید است در تعلیم و تربیت مبتنی بر دیدگاه‌های ائمه اطهار(ع) به‌خصوص حضرت فاطمه(س) بتوانیم نقش خود را به‌خوبی ایفا نماییم چراکه معاونین به‌عنوان راهبران تعلیم و تربیت باید تعاملات خوبی را مدیران و معلمان داشته باشند.

مجتبی حیدری در خصوص نظام تعلیم و تربیت افزود: این نظام فرایند و جریانی پویاست که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می‌کند به صورتی که امروزش باید از دیروز بهتر باشد.

وی ادامه داد: سند تحول برگرفته از متون قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتب معتبر اسلامی و شیعی و چشمی اندازی برای کل مسئولین است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: در این سند شش ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه آورده شده است که می‌بایست مدرسه‌ای که مبتنی بر سند فعالیت می‌کند به این شش ساحت توجه کند.

حیدری اضافه کرد: مدرسه‌ای اثربخش است که دانش‌آموزانی با مهارت‌های چند جانبه تحویل جامعه دهد و امروز شاهد خلأ این اصل مهم در جامعه هستیم.

وی مهم‌ترین کارکرد مدرسه را تربیت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان و بیان کرد: این مهم نشان می هد که مدرسه یک نهاد اجتماعی است و صرفا نباید به پرورش شایستگی‌های ویژه بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار