معاون دریایی محیط زیست به پانا خبر داد:

اجرای پروژه پایش دریا در کشور/ نصب دستگاه‎های پایش در 100 نقطه از سواحل شمال وجنوب کشور

خبرگزاری پانا: معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص اجرای پروژه پایش دریا گفت: نقاط مختلف برای استقرار ایستگاه های پایش در راستای شناسایی و پایش آلودگی دریایی در دریای خزر، خلیج فارس و عمان شناسایی شده اند.

کد مطلب: ۵۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا کرباسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار كرد: پروژه پایش دریا یکی از توافق‌ های میان دو مجموعه ‌سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت نفت برای مقابله با آلودگی‌ ها نفتی در دریا و کاهش این آلودگی ‌هاست.

نصب دستگاههای پایش در 100 نقطه از سواحل شمال وجنوب کشور

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست با بیان اینکه دستگاه های پایش آلودگی دریا برای بیش از 100 نقطه از سواحل شمال و جنوب کشور نصب خواهد شد، در توضیح بیشتر اجرای این طرح به پانا گفت: این ایستگاه ‌ها می ‌توانند داده ‌های لازم را از نظر کیفیت آب دریا به شکل آنلاین به سازمان حفاظت محیط زیست و به وزارت نفت گزارش دهند تا اگر به هر دلیلی کیفیت آب در خطر آلودگی باشد، با پایش‌ آن به سرعت با عامل آلودگی مقابله کرد.
وی با بیان اینکه ایستگاه های پایش در دریای خزر، خلیج فارس و عمان در راستای اجرای این پروژه شناسایی شدند، اظهار داشت: در واقع بهترین مکان ها برای اجرای این پروژه شناسایی شده اند.
اندازه گیری 20 پارامتر آلاینده توسط ایستگاه های پایش دریا
معاون دریایی سازمان حفاظت با اعلام اینکه پروژه پایش دریا با همکاری وزارت نفت انجام خواهد شد، تصریح کرد: هر ایستگاه پایش 20 پارامتر آلاینده را از ساده ترین مشکلات تا مسایل مربوط به آلودگی و حتی موضوع کشند قرمز را اندازه گیری می کند و این پارامترها به صورت آنلاین توسط ایستگاه های پایش ارائه می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در حال مذاکره با مسئولان وزارت نفت برای تامین منابع مالی این طرح هستیم، خاطرنشان کرد: در ابتدا این ایستگاه ها برای مسئولان در دسترس خواهد بود اما در نظر داریم که این برنامه را نیز در دسترس عموم مردم نیز قرار دهیم.
به گزارش پانا، محمد جواد محمدی زاده- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش از این با اشاره به اجرای این پروژه اظهار داشت: پروژه پایش دریا با 30 میلیون دلار اعتبار در شمال و جنوب کشور در حال انجام است که در این کار مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت، عامل آلودگی در هر نقطه از دریا به طور آنلاین و لحظه‌ای به اطلاع هر دو مجموعه می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار