معاون فرهنگی کمیته امداد در گفت وگو با پانا اعلام كرد؛

تحصیل رایگان کودکان تحت پوشش کمیته امداد در مراکز پیش‌دبستانی

خبرگزاری پانا:معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌اعلام كرد: در پی عقد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش تحصیل رایگان کودکان تحت پوشش کمیته امداد در مراکز پیش‌دبستانی فراهم شده است.

کد مطلب: ۵۹۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

اکبر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا، گفت: کمیته امداد با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه ای را به امضا رسانده است که به دنبال آن از ابتدای سال تحصیلی آینده، کودکان تحت پوشش کمیته امداد واجد شرایط سنی، از امکان تحصیل رایگان در مراکز پیش دبستانی بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد تصریح کرد: با توجه به این تفاهم‌نامه،تمامی پیش دبستانی‌ها باید برای کودکانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند،تخفیف ویژه‌ای را در نظر بگیرند. در این میان مراکز پیش دبستانی غیر دولتی نیز باید این تفاهم نامه را رعایت کنند.
وی یادآور شد: علاوه بر این،کمیته امداد درصدد است تا پیشنهادهایی را در زمینه اخذ حمایت‌های قانونی برای تحصیل رایگان کودکان پیش دبستانی به دولت و مجلس ارائه دهد.
میرشکار تصریح کرد: همچنین مقرر شده است تا وزارت آموزش و پرورش مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پیش دبستانی را به مراکز فرهنگی واجد شرایط کمیته امداد، اعطا کند.
معاون فرهنگی کمیته امداد یادآور شد: نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که راه‌اندازی پیش‌دبستانی در مراکز کمیته امداد با توجه به عدم دسترسی این ارگان به نیروی انسانی و امکانات لازم، دور از دسترس است.
وی در ادامه به موضوعات مشاوره و راهنمایی گروهی در کانون ها و اردوگاه های کمیته امداد به تفکیک گروه هدف اشاره کرد و گفت: مباحثی در زمینه تقویت انگیزه و افزایش حافظه و راهکارهای ایجاد تمرکز حواس، شیوه های صحیح مطالعه وتست زنی، تحلیل‌ وضعیت رشته های دانشگاهی از نظر مکانی و نحوه تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه و....برای دانش آموزان دارای مشکل درسی در خوابگاه های کمیته امداد ارائه می شود.
میرشکار دانش آموزان دارای استرس را از دیگر گروههای هدف در خوابگاه‌ های امداد و ارائه مشاوره به آنان معرفی کرد و افزود : مهارت مقابله با استرس و روش‌های مقابله با اضطراب امتحان، نیز برای این قشر صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار