افتتاح فرهنگسرا و نگارخانه پرواز در همدان

فرهنگسرا و نگارخانه پرواز با اعتبار 700 میلیون تومان در بوستان پرواز اعتمادیه و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۹۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، فرهنگسرا و نگارخانه پرواز واقع در بوستان پرواز اعتمادیه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان، مدیرکل مرکز اسناد غرب کشور، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان، شهردار همدان، معاونان و جمعی از مسؤولان و مدیران افتتاح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در آیین افتتاح این فرهنگسرا با قدردانی از کسانی که در ساخت این فرهنگسرا تلاش کردند، اظهار کرد: تعمیر و تجهیز این فرهنگسرا از سال 1390 در دستور کار قرار گرفت.

رضا غلامی خجسته با اشاره به اینکه در سال 90، شش فرهنگسرا در همدان وجود داشت، اضافه کرد: درهمدان 72 محله داریم و شورای اسلامی شهر همدان تصمیم گرفته که در هر محله یک فرهنگسرا و یک سالن ورزشی ایجاد کند و از سال 90 تاکنون این موضوع را به جد پیگیری کرده ‌ ایم.

خجسته به پروژه پیاده ‌ راه بوعلی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اعضای شورا در این مورد با تمام توان وارد شدند، افزود: تاکنون 81 مورد زمین با مساحت نزدیک به 400 هزار مترمربع را در همدان پیگیری کردیم و 69 مورد زمین را با مساحت 330 هزار مترمربع موفق به دریافت شدیم.

وی با بیان اینکه گرفتن 13 مورد زمین با 30 هزار مترمربع نیز در حال پیگیری است، ابراز کرد: از 81 مورد زمینی که پیگیری شده و 69 زمینی که به طور قطعی گرفتیم تاکنون 16 فرهنگسرا و سالن ورزشی در شهر همدان افتتاح شده است.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ کجای کشور مانند همدان شورای اسلامی شهر و شهرداری کار نکرده است، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری همدان در این حوزه رتبه اول را کسب کرده است.

غلامی خجسته به افتتاح برخی پروژه ‌ ها مانند فرهنگسرای کلپا، مسجد گنجنامه و سالن کشتی شاهد اشاره و بیان کرد: نتیجه راه ‌ اندازی سالن کشتی شاهد این بود که ورزشکاران محله ‌ هایی چون خضر، سیلو و حصار در مسابقات جهانی کشتی اسپانیا مقام سوم را کسب کردند.

وی در ادامه به راه ‌ اندازی فرهنگسرای شاهد، فرهنگسرای عین ‌ القضات، فرهنگسرای مهر و فاز دوم آن، فرهنگسرای قرآنی رضوان و... اشاره کرد و گفت: 9 مورد زمین ورزشی، سالن ورزشی و فرهنگسرا در حال حاضر آماده افتتاح است.

وی به افتتاح فرهنگسرا و نگارخانه پرواز با 150 سال قدمت اشاره و عنوان کرد: زمانی که آمریکایی ‌ ها در همدان بودند بهترین جای همدان را اینجا انتخاب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار