برگزاری کرسی آزاد اندیشی دانش آموزای با موضوع نفی خشونت

کرسی آزاد اندیشی دانش آموزان غرب استان اصفهان با موضوع نفی خشونت در روز پنجشنبه 28 بهمن 95 در شهر خوانسار برگزار گردید.

کد مطلب: ۵۹۸۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، رییس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مجمع بحث و گفت و گو با موضوع نفی خشونت ضمن اشاره به کرامت انسان ها، به عنوان یک خصلت ذاتی، بیان داشت:
انسان ها به دنبال کرامت هستند زیرا که خداوند قوه عقل و تفکر را به آنها هدیه کرده است؛ پس انسانی که دارای کرامت است همیشه فکر می کند و درنتیجه سوالاتی در ذهنش مطرح می شود.
اسماعیل زاده،پرسش را نشانه تفکر دانست و با استناد بر آیات و روایاتی در زمینه پرسش و تفکر، ادامه داد:
با توجه به ضرورت تفکر و پرسش و انتقاد در جامعه و سخنان رهبری مبنی بر تاکید به کرسی های آزاد اندیشی ، آموزش و پرورش باید دانش آموزانی پرسشگر و فعال تربیت و روحیه پرسشگری را رونق دهد.
رییس اداره فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: در پرسش مهر سال جاری حضور خانواده های استان رشد ۷۰۰ درصدی نسبت به قبل داشته است.
وی تصریح کرد:۱۱۰ هزار خانواده و پنجاه هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان به پرسش مهر رییس جمهور پاسخ داده اند.
همچنین مدیر آموزش و پرورش خوانسار، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از رشد تعداد خانواده و دانش آموزان شرکت کننده در پرسش مهر نسبت به سال گذشته، اظهار نمود:پرسش مهر براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش توسط رییس جمهور مطرح می شود که امسال دکتر روحانی مساله نفی خشونت و سوالاتی با کلیدواژه خشونت از جمله منشأ خشونت، عوامل ترویج خشونت، چگونگی مقابله با خشونت، رها کردن جامعه از خشونت را، به عنوان محورهای اصلی پرسش مهر مطرح کردند.
رضا دهاقین خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع پرسش مهر،این همایش با حضور شوراهای دانش آموزی مناطق غرب استان اصفهان با محوریت گفت و گو درمورد نفی خشونت برگزار شده است.
سپس، دکتر پناهی، معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با ارائه تعابیری زیبا از تکرار فراوان مشتقات کلمه «رحم» به معنای مهربانی در نمازهای واجب یومیه، مطالبی را در مورد مهربانی،نماز،خشونت و منشا آن مطرح نمود.
در ادامه این همایش،کیمیا محقق، نماینده مجلس دانش آموزی استان اصفهان و نمایندگان شورای های دانش آموزی و کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان های خوانسار و گلپایگان به بیان نقطه نظرات و سوالات خود در مورد خشونت، منشا آن و راه های ایستادگی در مقابل آن پرداختند.
در بخش پایانی برنامه اساتید و مسئولین حاضر در جلسه به کمک دانش آموزان به سوالات مطرح شده پاسخ داده و پیشنهادات را بررسی کردند.
لازم به ذکر است؛مجمع بحث و گفت و گو با موضوع نفی خشونت به صورت قطبی در سراسر استان اصفهان با حضور نمایندگان شورای های دانش آموزی و کانون های فرهنگی تربیتی و مسئولین اداره کل برگزار شده است که شهرستان خوانسار در روز پنجشنبه 28 بهمن 95 میزبان دانش آموزان شهرستان های خوانسار،گلپایگان،داران،چادگان،فریدن و افوس بودند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار