معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموز بسیجی باید در همه عرصه ها الگوی برتر باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموز بسیجی باید در همه عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سرامد باشد و بتواند با تفکر بسیجی به همه اهداف متعالی دست پیدا کند.

کد مطلب: ۵۹۸۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهدی فیض در دومین کنگره ملی همفکری آینده سازان انقلاب که امروز 27بهمن ماه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: افتخار می کنیم که در جمع دانش آموزان بسیجی هستم و افتخار می کنم که خود بسیجی بوده ام و به فضل الهی خواهم بود؛ همواره حال و هوای بسیجیان حال و هوای نشاط و شورآفرینی است.

وی گفت:امام صادق (ع) در مورد اهمیت انجام دادن کارهای خوب و انجام ندادن کارهای بد بویژه از سوی شیعیان خود خیلی تاکید داشتند. با توجه به همین فرمایش باید بدانیم که بسیجی بودن یک مسئولیت بزرگ است و یک دانش آموز بسیجی باید جزو خوبترین دانش آموزان مدرسه در ابعاد گوناگون باشد.

دانش آموز بسیجی باید جزو بهترین ها باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: حال اگر یک دانش آموز بسیجی در مباحث درسی سستی کند این از یک دانش آموز عادی ضررش بیشتر است. دانش اموز بسیجی باید در اخلاق و انضباط جزو بهترین های مدرسه باشد.

وی ادامه داد: دانش آموز بسیجی باید در همه عرصه ها برتر باشد تا جامعه بداند که فردی باتفکر و انگیزه های الهی و غیرمادی نیز می تواند علم را فرابگیرد و جزو رتبه های برتر علمی باشد.

پیشرفت و توسعه اسلام بر اساس اخلاق پیامبر و معارف قرآن بود

فیض با اشاره به اینکه شهید مطهری در کتابهایش برخی اتهامات زده شده به مسلمانان را کاملا نادرست می دانند گفت: ما باید بدانیم که پیشرفت و توسعه اسلام نه با اتکا به ثروت خدیجه و شمشیر علی ، بلکه بر اساس اخلاق پیامبر(ص) و معارف قرآن صورت گرفت.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی در مدرسه نیز باید به دنبال این چنین مقولاتی باشد یعنی دانش آموز بسیجی با اخلاق حسنه، افراد با اندیشه های مختلف را به خود جذب کند، به نحوی که تفکر بسیجی یک مدل و رویکرد در زندگی ما باشد و جامعه نمونه ای بسازیم که دیگران نیز از ما الگوبرداری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر افزود: این تفکر بسیجی است که ما را به این سمت و سو می برد و هر کدام از ما باید نقش خود را در تحقق تمدن نوین اسلامی بشناسیم. این تمدن هروقت پایه ریزی شد، دیگران نیز مشتری این تمدن نوپا هستند.

فیض تصریح کرد: یک دانش آموز بسیجی باید سعه صدر داشته باشد و با این سعه صدر دیگران را به خود جذب کند .

وی ادامه داد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند بسیج شجره طیبه ای است که از آدم تا خاتم عضو این شجره بوده اند .هرکس که تفکر بسیجی دارد و برای بسیج گام برداشته است بسیجی است و ملاک بسیجی بودن، ثبت نام در دفتر و پایگاه نیست.

فضای اکثر مدارس، فضای همراهی با بسیج است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر عنوان کرد: فضای کلی و عمومی آموزش و پرورش فضای همراهی و کمک به توسعه فعالیتهای بسیج است. چرا که بسیج دانش آموزی و توسعه فعالیتهای بسیج دانش آموزی در مدارس کمک می کند تا در تعلیم و تربیت با رویکرد اهمیت دادن به تربیت ناب اسلامی گام برداریم.

سند دانش آموخته شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است

وی ادامه داد: با استفاده از سند تحول بنیادین سندی برای دانش آموز الگو و شایسته فارغ التحصیل نظام جمهوری اسلامی در حال تدوین است.

فیض افزود: در این سند، نحوه تعامل دانش آموز با خانواده، مردم، سیاست و حکومت، محیط زیست و منابع طبیعی، فعالیتهای شغلی و اقتصادی و فعالیت های عبادی مشخص شده است که یک متن شفاف و متناسب با زندگی و رشد دانش آموزان است که قبلا در فضای دانشگاهی نیز نوشته شده است.

دین داری دانش آموزان، رویکرد کلان این سند

وی گفت: رویکرد کلان این سند دینداری دانش آموزان است زیرا در همه نقش ها در قبال سیاست ، محیط زیست و ... دین ما برای انسان وظایفی تعریف کرده است که دانش آموز ما باید بر اساس آن وظایف تربیت شود.انقلابی بودن ما نیز به همین موضوع باز می گردد و ما باید تفکر دینداری را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار