افتتاح نخستین سالن ورزش باستانی آموزش و پرورش در قم

نخستین سالن ورزش باستانی آموزش و پرورش کشور همزمان با دهه فجر، روز چهارشنبه 20 بهمن با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مجتمع ورزشی مریم برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۶۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، در مراسم افتتاح نخستین سالن ورزش باستانی آموزش و پرورش در کشور، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، عابدی مدیرکل ورزش و جوانان و پورگلیان مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، مسئولان اداره کل و نواحی آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و تنی چند از پیشکسوتان ورزش باستانی استان حضور داشتند.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: هدف ورزش های باستانی این است که دانش آموزان با حضورخود معرفت، مردانگی را یاد بگیرند و آنرا به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: نگاه ما در گذشته به تک رشته بود اما امروز با افتخارمی گویم که دانش آموزان ما درهمه رشته ها ورود پیدا کرده اند .

شیخ الاسلام افزود: اعتماد زیادی به توانمندی استان قم دارم و معتقدم که استان قم می تواند در همه عرصه های توفیقات بسیارخوبی داشته باشد.

در این آیین باستانی کاران با نوای مرشد به انجام حرکات ورزش باستانی و آیین پهلوانی پرداختند.

سالن ورزش باستانی آموزش و پرورش با پیگیری اداره کل و ناحیه یک آموزش و پرورش استان قم و برخی دستگاه های دیگر ساخته شده و آماده پذیرش دانش آموزان و فرهنگیان علاقمند به ورزش های باستانی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار