در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

فعالیت 10 هزار کولبر در مرزها/طرح حمایت از کولبران در مجلس

یک نماینده مجلس با اعلام اینکه 10 هزار کولبر در مناطق پیرانشهر و سردشت به کولبری مشغول هستند از تهیه طرحی برای حمایت از کولبران در مجلس خبر داد و گفت: این طرح به زودی به هیأت رئیسه مجلس ارائه می شود.

کد مطلب: ۵۹۶۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با ابراز تأسف از حادثه جان باختن کولبران اظهارداشت: مرزنشینان مشکلاتی دارند که عمده ترین این مشکلات اقتصادی است به ویژه کولبران کرد که مجبور هستند بخاطر درآمد اندکی که از این مسیر دارند جان خود را به خطر بیاندازند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه نسبت به مرزنشینان کرد غفلت شده است، گفت: کولبران برای امرار معاش خود که از هیچ مزایای شغلی بهره مند نیستند، تن به خطراتی می دهند که متاسفانه مورد غفلت مسئولان است. این افراد برای مبالغ اندک و گاهی برای 50 هزار تومان جان خود را به خطر می اندازند تا معاش خانواده خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت کولبران پسندیده نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: انتظار برخورد جدی با کم کاری در رابطه با مرزنشینان هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موضوع کولبران در کمیسیون شوراها در حال پیگیری است، گفت: ایجاد اشتغال یکی از وظایف دولت است اما متأسفانه ما نتوانستیم برای مرزنشینان و مناطق محروم اشتغال ایجاد کنیم و افرادی که در این مناطق زندگی می کنند مجبور می شوند برای تأمین معاش خود و خانواده شان تن به هر کاری بزنند.

خضری در ادامه با اشاره به فعالیت 10 هزار کولبر در مرز منطقه سردشت و پیرانشهر گفت: از کولبران هیچ حمایتی نمی شود، نه بیمه ای دارند و نه حقوقی و تنها حقوق آن ها از مسیر کولبری است که به بهایی اندک معیشت خود را تأمین می کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از تهیه طرح دوفوریتی حمایت از کولبران خبر داد و گفت: این طرح به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می شود.

وی با تأکید بر مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور گفت: همه ما معتقدیم که باید با قاچاق کالا مبارزه شود اما تنها راه مبارزه با ورود کالای قاچاق برخورد با کولبران نیستند بلکه این افراد از سر ناچاری دست به این کار می زنند چون ما نتوانستیم برای آن ها اشتغال ایجاد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که نباید با کولبرها برخورد شود لذا باید با قاچاقچیان کلان مبارزه کرد و از طرفی باید شرایط اشتغال و درآمد پایدار را برای مرزنشینان فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار