معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد:

حمایت از یکسان سازی آزمایش سلول های بنیادی در انتقال خون

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در انتقال خون استان تهران با پیوستن به کمپین فجر خونبخش و امضای لوح یاد بود از پروژه های مشترک با انتقال خون ابراز رضایت کرد و گفت: برای حمایت از پروژه جدید "ان جی اس" انتقال خون آمادگی داریم.

کد مطلب: ۵۹۵۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سورنا ستاری در حین اهدای خون گزارش تازه‌های علم و فناوری سازمان انتقال خون را از دکتر شمس؛ معاون فنی و فناوری نوین انتقال خون استماع کرد.

دکتر شمس از جمع آوری سیزده هزار نمونه در بانک پذیره نویسی سلول های بنیادی - اچ ال ای- سازمان خبرداد و گفت :با گسترش پذیره نویسی سلول های بنیادی غیر خویشاوند در سراسر کشور به زودی به آمار 100 هزار نمونه دست می یابیم.

وی افزود: تا کنون ده پیوند موفق از بانک خون بند ناف سازمان و دوازده پیوند موفق از مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی غیر خویشاوند سازمان حاصل شده است.

معاون فنی و فناوری نوین انتقال خون در این گزارش افزود: اگر آمار نمونه ها به 100 هزار مورد برسد عملا امکان اتصال به بانک بین المللی "اچ ال ای" را خواهیم داشت.

در این برنامه همچنین ست هموگلوبین بدون نیاز به سوزن که صرفا با نور، میزان گلبول های خون را مشخص می کند رونمایی شد و برای اولین بار برای آزمایش هموگلوبین دکتر ستاری مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر شمس در این دیدار در پاسخ به سوال دکتر ستاری در خصوص تولید کیسه های خون در داخل کشور گفت: با سرمایه گزاری یک شرکت اروپایی در داخل کشور از سال آینده آماده تولید و تامین دو میلیون کیسه خون مورد نیاز کشور خواهیم بود همچنین با داشتن ظرفیت تولید 8 میلیون کیسه خون قابلیت بازاریابی منطقه را نیز برای این محصول بدست می آوریم.

وی گفت: متمرکز سازی آزمایشات سلول های بنیادین با قرارداد خرید خدمت آزمایشات "ان جی اس"، همراه با انتقال تکنولوژی به ایران صورت خواهد گرفت و مزیت این نوع آزمایشات سرعت، دقت، فناوری و وضوح بالا می باشد که برای گسترش این موضوع نیازمند حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هستیم.

سورنا ستاری هم حمایت همه جانبه خود را از پروژ های ملی سازمان انتقال خون اعلام کرد و گفت: برای حمایت ازاین پروژه آمادگی داریم.

دکتر سید مرتضی طباطبائی؛ مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز خبر از بهره برداری سه مرکز جامع اهدای خون تا مهرماه سال آینده داد و گفت: در حالیکه 30درصد خون کشور در تهران مصرف می شود، این استان تنها یک پنجم خون کشور را تولید می کند و بخشی از خون مورد نیاز نیز از استانهای مجاور تامین می شود، بدین لحاظ برای پاسخگویی به نیاز این استان احتیاج به افزایش نیروی انسانی و تجهیزات داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار