مدیرملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به پانا خبر داد؛

تهیه برنامه مدیریت تالاب گاوخونی در مرحله نهایی/تدوین برنامه 16تالاب

مدیرملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از تهیه برنامه مدیریتی تالاب گاوخونی خبر داد و گفت: تدوین برنامه مدیریتی این تالاب مراحل نهایی خود را طی می کند.

کد مطلب: ۵۹۵۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل آبشت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه برنامه جامع مدیریت تالاب های در معرض خطر در دستور کار قرار دارد، گفت: تالاب گاوخونی یکی از تالاب هایی است که برنامه جامع مدیریت برای آن در دست تهیه است و در مراحل نهایی خود قرار دارد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران افزود: تالاب گاوخونی دارای دو حوضه آبخیز در شهرهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که در تهیه برنامه مدیریت تالاب گاوخونی مسائل خاص این دو حوضه آبخیز مد نظر قرار گرفته است و در تدوین این برنامه از مشارکت جوامع محلی بهره برده ایم.

وی درباره زمان نهایی تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب گاوخونی گفت: زمان دقیق تصویب این برنامه هنوز مشخص نیست اما سعی می کنیم برنامه مدیریت جامع تالاب گاوخونی را هر چه سریعتر نهایی کنیم تا در شورای برنامه ریزی دو استان به تصویب برسد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در ادامه با بیان اینکه تهیه برنامه مدیریت جامع برای 16 تالاب در معرض خطر در دستور کار قرار دارد، گفت: تا کنون برنامه مدیریت جامع تالاب ها با مشارکت جوامع محلی برای تالاب هایی همچون تالاب پرشان در استان فارس، شادگان در استان خوزستان و تالاب های ارومیه در آذربایجان غربی تصویب و اجرایی شده است.

آبشت با بیان اینکه هدف از تهیه برنامه جامع مدیریت تالاب ها حفاظت از آن ها با مشارکت جوامع محلی است، خاطرنشان کرد: سعی ما در تدوین و اجرای این برنامه ها این است که میان حوضه های آبخیز تالاب ها و موارد استفاده جوامع محلی تعادل برقرار کنیم، در واقع علاوه بر حفاظت از تالاب ها هدفمان دسترسی نداشتن جوامع بومی به تالاب ها نیست بلکه مدیریت تالاب ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار