کتابخانه عمومی روستای عرب محله ساری افتتاح شد

کتابخانه عمومی مرحوم حاج عیسی رضایی روستای عرب محله شهرستان ساری در هفتمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۹۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، این کتابخانه هشتمین کتابخانه عمومی شهرستان ساری است و از جمله پروژه هایی است که علاوه بر اختصاص اعتبارات دولتی، از حمایت های مالی بنیاد علمی و آموزشی قلم چی برخودار شده است.
کلنگ احداث این پروژه در سال 1391 در زمینی به مساحت 500 مترمربع که توسط مرحومه آسیه دهقان کردخیلی جهت ساخت کتابخانه اهداء گردیده بود؛ به زمین زده شد. مساحت این کتابخانه 150 مترمربع بوده که به وصیت آن مرحومه به نام همسر ایشان «حاج عیسی رضایی» نامگذاری گردید.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در آئین افتتاحیه این کتابخانه با گرامیداشت یاد مرحومه آسیه دهقان کردخیلی که زمین کتابخانه را اهدا کرد، اظهار داشت: باید در این ایام خجسته به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس به عنوان افرادی که فجرآفرینی کردند درود فرستاد و این سوال را هم مطرح کرد که آیا با وقوع انقلاب سال 57، زمان فجرآفرینی تمام شده است؟

وی افزود: حقیقت این است که فجر آفرینی همچنان ادامه دارد و فقط سنگرها و عناوین عوض شده اند و باید جهاد را با شیوه های مختلف در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و علمی ادامه داد و چه بسیار عزیزانی هم که در این راه به شهادت رسیده اند.

ولی پور با بیان اینکه مهمترین چیزی که منجر به فجرآفرینی شهدا شد، پیروی از امام و رهبری بود، اذعان داشت: اگر ما هم می خواهیم از شهدا الگو بگیریم و راه فجرآفرینی آنها را ادامه دهیم باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در زمینه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه تلاش کنیم و هر وقت توانستیم با اطمینان بگوئیم که به فرمایشات ایشان عمل کردیم، آن وقت است که در عرصه جهاد فرهنگی، توانستیم فجرآفرینی کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار