معاون وزیر آموزش و پرورش:

3 هزار فضای ورزشی در مدارس کشور ایجاد شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون 3 هزار فضای ورزشی در مدارس ایجاد شده که از این تعداد 780 فضای ورزشی نیمه تمام است و همچنین 230 استخر شنای دانش آموزی نیز در کشور ساخته شده است.

کد مطلب: ۵۹۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، مهرزاد حمیدی دوشنبه درحاشیه مراسم برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی دانش آموزی کشور به میزبانی بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: امسال 100 میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف بودجه ای مستقل به این حوزه اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 40 میلیارد تومان معادل 40 درصد آن محقق شده و 25 درصد از این میزان اعتبارات نیز تا پایان سالجاری تحقق می یابد.


وی بیان داشت: جمعیت وسیع دانش آموزی احتیاج به حمایت دارد تا بتوان مبتنی بر دانایی اقدام به توسعه ورزش دانش آموزی کرد و نیاز داریم تا طرح ها و برنامه ها را بر اساس تحقیق توسعه دهیم تا مطمئن شویم که چه نیازهایی باید به برنامه تبدیل شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: امروز مدرسه مهم ترین نهاد در آموزش و پرورش است و نگاه مدرسه محور و دانش آموز محور می تواند در اجرای موفقیت آمیز برنامه ها به ما کمک کند.


حمیدی با یاد آوری اینکه براین اساس در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت فعالیت های ما به شکل درون مدرسه ای طراحی شده، اضافه کرد: افزایش فعالیت های ورزشی در مدارس ضرورت دارد چرا که زندگی های ماشینی سونامی فقر حرکتی شاهد خواهیم بود.


این مسئول عنوان کرد: درعرصه ورزش دانش آموزی باید از نیازهای جمعیت نوجوانان و جوان کشور مطلع شویم و در حوزه تربیت بدنی برنامه محور نمودن ، فعالیت ها ، فراگیری ، کیفیت محوری ، اخلاق محوری ، مدرسه محوری ، علمی و تخصصی نمودن فعالیت و مشارکت محور که در تمام فعالیت ها نگاه ما به سلامت ستون اصلی آموزش و پرورش است.


وی ، با اشاره به اینکه در آینده اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یاد با سونامی فقر حرکتی مواجه خواهیم بود ، افزود: امروز در مدارس برای اینکه نوآموزان با محیط مدرسه مانوس شوند ، باید بازی های حرکتی و ورزشی جز برنامه های آموزشی باشد.


حمیدی با اشاره به برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی دانش آموزی به میزبانی هرمزگان داشت: این مسابقات پس از وقفه ای 5 ساله به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار می شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باتوجه به نگاه توسعه ای وزارت آموزش و پرورش و تمرکز زدایی میزبانی ها و باتوجه به شرایط ایجاد شده در استان هرمزگان به لحاظ مدیریتی میزبانی این دوره از مسابقات را به استان هرمزگان محول کردیم.


حمیدی بیان کرد: امسال 100 میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف بودجه ای مستقل به این حوزه اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 40 میلیارد تومان معادل 40 درصد آن محقق شده است.


وی در پایان به مسابقات فوتبال قهرمانی دانش آموزی به میزبانی هرمزگان اشاره کرد و گفت: در این مسابقات 9 نفر از تیم استعدادیاب فدراسیون فوتبال دانش آموزان شرکت کننده را مورد ارزیابی قرار می دهند تا بهترین های این دوره برای تیم ملی دانش آموزی انتخاب کنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار