مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس:

پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند کاری خلاقانه است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: برای فعالیت در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نباید به اجرای برنامه های پیش بینی شده در مرکز اکتفا نمود و با کار نوآورانه و خلاقانه می توان الگوهای کاری مناسبی را نیز برای سایر نقاط کشور ایجاد کرد.

کد مطلب: ۵۹۴۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سید علی محمد موسوی در کارگاه آموزشی- توجیهی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ، کارشناسان و کارشناس مسئولان اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش سراسر استان فارس گفت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از اولویت های دولت و مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد.

وی گفت: لازمه توسعه کشور ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و به همین دلیل این موضوع به عنوان مطالبه رهبری مورد توجه قرار گرفته و برای اولین بار برای دستگاه هایی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند ، سند تقسیم کار ملی پیش بینی شده است .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های فعال در حوزه اجتماعی با توجه به جامعه هدف و مخاطبین آن که دانش آموزان و خانواده ها می باشند، بیشترین سهم را در بین سایر نهادها به خود اختصاص داده و امید است با تلاش شما بتوان کاری اثر بخش در این حوزه انجام داد.

وی هدف از اجرای برنامه پیشگیری در چارچوب سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را جلوگیری از انجام کار های تکراری و موازی کاری در این زمینه عنوان کرد و افزود: با تعیین اولویت های کاری ، وظیفه هر دستگاه در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تعیین شده تا شاهد نتایج عینی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه "در زمینه آسیب های اجتماعی اولین موضوع کنترل و تسلط بر آن است " گفت: در دنیا نگاه به مسائل اجتماعی نگاه پیش دستانه به آینده است و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند کاری خارج از برنامه های عادی ، خلاقانه و نو آورانه می باشد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: در موضوع آسیب های اجتماعی نیازمند نگاه حمایتی و آموزشی و نه جرم انگارانه هستیم و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت بود.

موسوی گفت:مسائل اجتماعی علاوه بر چند لایه بودن، در طول زمان شکل می گیرد و برای رفع آن نیز نیازمند اقدامات بلند مدت هستیم.

وی از تامین اعتبارات لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: از بین 20 آسیب شناسایی شده در کشور 5 آسیب شامل :اعتیاد - طلاق - مفاسد اخلاقی -حاشیه نشینی و مناطق حاد بحرانی به عنوان اولویت سند تقسیم کار ملی تعیین شد و با تخصیص این اعتبار بین دستگاه های متولی امر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شکل عملیاتی به خود گرفته است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس خطاب به معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ادارت آموزش و پرورش سراسر استان گفت: برای فعالیت در این حوزه نباید به اجرای برنامه های پیش بینی شده در مرکز اکتفا نمود و با کار نوآورانه و خلاقانه می توان الگوهای کاری مناسبی را نیز برای سایر نقاط کشور ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار