آیین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن کریم آذربایجان شرقی/

پاشایی:علاقه و ظرفیت دانش آموزان در برنامه های قرآنی گنجانده شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: جهت گیری تربیت دینی دانش آموزان در افق نظام تعلیم و تربیت توجه به ظرفیت ها و استعدادهاست و باید در تمامی برنامه های قرآنی از علاقه و ظرفیت دانش آموزان استفاده کرد.

کد مطلب: ۵۹۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در آیین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن کریم در محل تالار معلم تبریز با اشاره به سه رویکرد آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 95 _96 اظهار داشت : سه رویکرد آرامش خاطر دانش آموزان برای ارتقاء انگیزه تحصیل، تکریم معلمان برای ارتقاء انگیزه تدریس و افزایش مشارکت اولیا در فعالیت های مدرسه در 8 هزار مدرسه استان در دستور کار نواحی و مناطق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: اولیا و معلمان در مرکزی به نام مدرسه یعنی جایگاه علم و ایمان برای ساختن انسانی که در سند تحول بنیادین از آن به عنوان حیات طیبه یاد شده است گام های اساسی بر می دارند.

وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فعالیت های قرآنی توجه ویژه دارند تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی نیز برنامه های پرمحتوا و غنی برای تربیت قاریان و حافظان قرآن صورت می گیرد .

پاشایی با بیان این که در استان به نماز در عنصری به نام یاوران نماز و برگزاری دوره ای آموزشی مدیران و معلمان توجه ویژه شده است گفت : در طول 90 روز تابستان در نهضت نمازخانه سازی در مدارس استان 60 نمازخانه احداث شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه راهیان نور تصریح کرد: سهمیه ابلاغی وزارت تا عید بر اساس رویکرد علاقه و انگیزه دانش آموزان در استان تحقق یافته است.

وی با تاکید بر تقویت دارالقرآن ها گفت بیش از 45 دارالقرآن ویژه دانش آموزان در 39 ناحیه و مناطق استان در این راستا فعالیت دارند.

این مقام مسئول با بیان این که غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در دستور کار است گفت: بر اساس این رویکرد مدارس استان در تابستان بر روی دانش آموزان باز بود.

پاشایی ادامه داد: توجه به تشکل های دانش آموزی از رویکردی دیگر آموزش و پرورش استان است که روز گذشته همایش استانی برنامه جذاب و زیبای همایش استان پرسش مهر به همت سازمان دانش آموزی در محل تالار معلم برگزار شد.

وی گفت: جهت گیری تربیت دینی دانش آموزان در افق نظام تعلیم و تربیت توجه به ظرفیت ها و استعدادهاست و باید در تمامی برنامه های قرآنی از علاقه و ظرفیت دانش آموزان استفاده کرد .

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان این که هر برنامه ای که در دانش آموزان کلاس و مدرسه تحول ایجاد نکند نباید به مدرسه رود اظهار داشت: تربیت قرآنی زمینه ساز شکوفایی استعداد بالقوه دانش آموزان است و حفظ قرائت تفسیر و توجه به مضامین قرآن در برنامه مدارس همواره مورد تاکید است

وی با تاکید بر فعالیت مستمر خانه و مدرسه در تربیت قرآنی تصریح کرد: مدرسه و خانه فهم و درک مشترک از تربیت داشته باشند همین دانش آموزان امروزی بعد از مدتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوانان پرشورتر از سال 57 تربیت خواهیم کرد.

پاشایی در پایان بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای گسترش فرهنگ قرآنی و ائمه جماعات و مهد های قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری تاکید کرد.

گفتنی است، صبح امروز معاون فرهنگی و پرورشی وزارت جهت شرکت در آیین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن کریم در تبریز حضور یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار