اولین دوره جشنواره ماشین های بادکنکی در قزوین برگزارشد.

اولین دوره جشنواره ماشین های بادکنکی با حضور دانش آموزان و اولیا و مسئولین شهر قزوین در آموزشگاه ایران برگزار گردید.

کد مطلب: ۵۹۳۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، خانم مریم باغبان ماهر مبتکر طرح جشنواره ماشین های بادکنکی در گفتگو با خبرنگار پانا هدف از برگزاری جشنواره ماشین های بادکنکی را به چالش کشاندن دانش آموزان در دروس آموزشی مدرسه دانسته و افزود: ایده برگزاری جشنواره در کلاسهای آموزشی درس علوم دانش آموزان پایه دوم ابتدایی مطرح و مورد بررسی در شورای معلمان و کادر آموزشی دبستان قرار گرفت.

وی با اشاره به عنوان درس علوم دانش آموزان دوم ابتدایی افزود: این مبحث آموزشی در شناساندن انرژی های جایگزین سوخت هایی نظیر نفت ،گاز،گازوئیل و بنزین به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی ادامه داد : در ساخت این ماشین ها دانش آموزان باید بدانند وقتی باد داخل بادکنک از نی خارج می شود، خودرو خلاف راستای خروج هوا شروع به حرکت می کند، این نشان می دهد که هر نیروی کنشی، واکنشی دارد. در این پروژه، فشار ناشی از هوای خارج شده ازبادکنک، نیرویی به ماشین وارد می کند، این در حالی است که نیروی محرکه ماشین در خلاف جهت این نیرو است.

در این جشنواره که با حضور معلمان و کادر آموزشی آموزشگاه و مسئولین خانواده دانش آموزان برگزار گردید ، داوران جشنواره آقایان ابوالفضل کانطوری، حامد معروفی و خانم مریم باغبان ماهر پس از بازدید و آزمون ماشین های بادکنکی دانش آموزان منتخبین را به شرح ذیل اعلام نموده و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا گردید.

به ترتیب پارسا دشتی، بنیامین عرب رشوند،علیرضا خانه پز،امیر معتمدی و محمد طاها جلیل زاده به ترتیب نفرات برتر مسابقه ماشین های بادکنکی از بین 48 نفر مرحله نهایی این مسابقات معرفی شدند.

این دوره از جشنواره ماشین های بادکنکی در سه مرحله مقدماتی با حضور 210 شرکت کننده و مرحله نیمه نهایی با حضور 90 شرکت کننده و در نهایت 48 نفر منتخبین در مرحله نهایی در طی ماه دی و بهمن در مدرسه ایران برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار