عصر امروز صورت گرفت:

ادای احترام معاون وزیر آموزش و پرورش به شهدای مدرسه زینبیه میانه

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با شرکت در یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه متن پیام وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد.

کد مطلب: ۵۹۲۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، یوسف نجفی در یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه افزود: جمع شدن در چنین مجالسی نیرو و قوتی دوباره برای قدم برداشتن در مسیر تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به انسان می دهد.

وی با بیان اینکه شهادت مرگ است اما نه مرگی عادی و معمولی، اظهار کرد: شهادت مرگی است با افتخار که نیازمند توفیق الهی و لیاقت است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: آموزش و پرورش میانه افتخار تقدیم 36 هزار دانش آموز در راه اعتلا و اقتدار نظام را داشته و به خود می بالد که نمونه بزرگ این شهدا، شهدای مظلوم دختر زینبیه و ثارالله است.

نجفی با بیان اینکه یاد شهدا منشا خیرات و برکات برای جامعه، مردم و مسئولان است، برکات معنوی، اجتماعی و سیاسی را از مهمترین برکات عنوان کرد و ادامه داد: خودسازی از مهمترین این برکات به شمار می رود.

وی به سیاست ها و ماموریت های کلی آموزش و پرورش در کشور که از مهمترین آن ها تعلیم و تربیت( انسان سازی) است اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت گوشه ای از انسان سازی است.

نجفی برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی در همه استان ها، راهیان نور به همت سپاه، ورود به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج روحیه مقاومت در کتب درسی را اقدام مهم این نهاد در راستای ارزش گذاری به فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت خواند.

وی گفت: اگر می خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید در کلاس درس دانش آموزان را مثل فرزند خود دانسته و با نگاه انقلابی، دینی، مکتبی و اسلامی به آنها بنگریم تا خروجی آموزش و پرورش ما شهید فهمیده ها و شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله میانه باشد.

نجفی رمز موفقیت در دوران هشت سال دفاع مقدس را علاوه بر روحیه مقاومت در وحدت و تبعیت از ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: بقا و استمرار نظام و عزت و اقتدار کشور در پایبندی به وحدت، ولایت فقیه و حفظ روحیه مقاومت است.

وی در خصوص بازسازی دبیرستان شهدای زینبیه و تبدیل آن به مجتمع آموزشی، موزه شهدا و سالن اجتماعات گفت: با پیگیری های شهرستانی و استانی برای تحقق این امر تلاش می شود و به زودی آرزوی دیرینه مسئولان، مردم و خانواده های معظم شهدای زینبیه در راستای ادای دین به مقام شامخ این شهدای مظلوم به ثمر می رسد.

نجفی در ابتدای این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و نظام و شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله پیام دانش آشتیانی را قرائت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار