سفر معاون صنايع دستي و هنرهای سنتی كشور به تبريز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سفر معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به تبریز همزمان با آغاز دهه مبارك فجر خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۲۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، مرتضى آبدار با اعلام اين خبر افزود: اين سفر با محوریت پیگیری امور مربوط به صنایع دستی و در راستاى بررسى ارتقاء کمی و کیفی رشته‌های بومی منطقه و کارگاههای تولیدی در حوزه‌های تولید، عرضه و فروش و همچنین به منظور انجام حمایت‌های لازم از هنرمندان صنایع دستی استان صورت می گیرد.

آبدار با اشاره به ظرفيت بالاى استان در توليدات صنايع دستى و برخورداری از هنرمندان و استادكاران زبده در سطح استان یادآور شد: توسعه صنایع دستی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و بهبود کیفیت زندگی فعالان این بخش باشد و این امر نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند است تا ضمن معرفی پتانسیل های هنری و صنایع دستی استان در سطح بین المللی، این استان به عنوان کانون تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در جهان معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان گفت: در تلاشیم تا با توجه ویژه به صنایع دستی و بومی هر منطقه در استان و برندسازی صنایع دستی با محوریت مناطق، الزام به کاربردی کردن صنایع دستی بومی و بررسی ظرفیت های بازاریابی و صادرات زمینه توسعه اقتصادی و تولید ثروت از صنایع دستی را فراهم سازیم.

آبدار با اشاره به نگاه حمایتی و مثبت دولت به صنایع دستی خاطر نشان کرد: در سفر بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور به تبریز و در حاشیه بازدیدهای تخصصی از کارگاههای تولیدات صنایع دستی، از پیشنهادها و ایده ها هنرمندان این حوزه استفاده و مشکلات و ظرفیت های چرخه تولید شناسایی خواهد شد تا با برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی زمینه توسعه صنایع دستی استان محقق شود.

لازم به ذکر در ادامه حضور یک روزه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در تبریز همزمان با آغاز دهه فجر از هنرمندان برتر صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تجلیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار