با حضور سردار فضلی

اسناد هویتی دو شهید شاخص فرهنگی و دانش آموز در قم رونمایی شد

سند هویتی معلم شهید علی بیطرفان و دانش آموز شهید سید مهدی برقعی ظهر امروز با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین در سی‌امین یادواره هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان قم رونمایی شد.

کد مطلب: ۵۹۱۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، سی‌امین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان ظهر امروز با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج و سید مهدی صادقی استاندار قم و جمع زیادی از مدیران استانی و مسئولان سپاه و بسیج و معلمان و دانش آموزان مدارس استان در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این یادواره گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی یک هزار دانش آموز و فرهنگی قم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و این الگو، ایثار و شهامت نشان دهنده این است که آموزش و پرورش هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت.

سردار فضلی نیز در این مراسم با اشاره به حضور چشمگیر دانش‌آموزان و فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس گفت: این دو قشراکنون نیز در نظام اسلامی با انجام رسالت‌های خود در تحقق اهداف مورد نظر نظام نقش‌آفرین هستند.

نوحه خوانی مداح اهل بیت(ع) حاج عباس حیدرزاده در وصف شهدا و پخش کلیپی درباره شهیدان از دیگر بخش های این مراسم بود.

در این همایش از سند هویتی شهید حاج علی بیطرفان به عنوان شهید شاخص فرهنگی و شهید سید مهدی برقعی به عنوان شهید شاخص دانش‌آموز استان قم با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل ثبت احوال رونمایی شد.

دانش آموز بسیجی شهید سیدمهدی برقعی در تاریخ 30 آبان 1362 هنگامی که 16 سال داشت، درعملیات والفجر چهار به شهادت رسید؛ این شهید بزرگوار فرزند سید محمود برقعی از خیرین مدرسه ساز استان قم می باشد.

معلم شهید حاج علی بیطرفان نیز دارای مسئولیت هایی همچون معاونت اداری مالی و ریاست آموزش و پرورش ناحیه 2 قم و نماینده آموزش و پرورش در منطقه خلجستان بود و طی سال های دفاع مقدس چهار بار به جبهه اعزام شد و نهایتا در 23 دیماه سال 65 در عملیات کربلای پنج-شلمچه- به شهادت رسید.

مزار مطهر شهیدان بیطرفان و برقعی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار