معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

اقامتگاههای بوم گردی مهم ترین ابزار در راستای توسعه گردشگری هستند

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، توسعه هدفمند اقامتگاه های بوم گردی را مبتنی بر آموزش و افزایش کیفیت و از مهم ترین اقدامات در راستای حفاظت از اصالت و فرهنگ روستاها دانست.

کد مطلب: ۵۹۱۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، شاپور رستمی در جلسه اقامتگاههای بوم گردی استان گفت: توسعه گردشگری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، براساس گردشگری جامعه‌محور است که می‌تواند نقش عمده‌ای را در توانمندسازی مردم محلی، توسعه منابع انسانی، تنوع و رشد اقتصادی و همچنین خلق فرصت‌های شغلی جدید ایفا کند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس اقامتگاههای بوم گردی را مهم ترین ابزار در راستای شکوفایی و توسعه گردشگری روستایی دانست و افزود: در تلاش هستیم علاوه بر افزایش کمی تعداد این نوع واحدها، توسعه هدفمند مبتنی بر آموزش و افزایش کیفیت خدمات، رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی را در سطحی گسترده فراهم کنیم.
رستمی، اقامتگاههای گردشگری را تأسیسات گردشگری دانست که سه واژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در درون خود دارد و افزود: در این نوع اقامتگاه ها هم یک بنا را ترمیم می کنیم، هم گردشگری را در یک بافت ترویج می دهیم و هم صنایع دستی و محلی آن منطقه را عرضه می کنیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه انتقال دیدگاهها از مرکز استان به شهرستان ها با سرعت کندی انجام می شود، تاکید کرد: با ماموریتی که به فرمانداران داده شده است حرکت و اقدام عظیمی در زمینه توسعه همه جانبه گردشگری استان در حال انجام است.
رستمی از کلنگ زنی نخستین اکو موزه عشایر در شهرستان فیروز آباد در زمینی به مساحت 45 هزار متر در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با ایجاد این مجموعه گردشگری برای حداقل 100 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار