تسهیلات برای اجرای شبکه فاضلاب در ۵ شهر گیلان اعطا می شود

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از اعطای تسهیلات از بانک سرمایه گذاری زیر ساخت های آسیا برای اجرای پروژه شبکه فاضلاب پنج شهر گیلان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، محمد خزاعی در نشستی که از سوی نهاد بازار سرمایه گذاری خارجی گیلان در استانداری تشکیل شد با اشاره به تشکیل و آغاز فعالیت بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیا، یکی از نخستین پروژه هایی که مشمول بهره مندی از این بانک می شود را پروژه فاضلاب پنج شهر گیلان عنوان کرد و افزود: با اتکا به تسهیلات این بانک که حمهوری اسلامی ایران دومین کرسی رأی آن را پس از کشور چین دارد، فاضلاب ۵ شهر صومعه سرا، لنگرود، رودسر، لاهیجان و آستانه اشرفیه اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تصریح کرد: از این محل، ۲۳۰ میلیون دلار وام برای اجرای پروژه تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پس از مذاکرات برجام، ورود سرمایه گذاران خارجی و مراودات مالی و بانکی را در کشور شاهد هستیم گفت: طی ۱۰ ماه گذشته، نزدیک به ۸.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری با تصویب و دریافت ضمانتنامه های دولتی در کشور انجام شده است.

خزاعی افزود: رسیدن به چنین حجم سرمایه گذاری طی مدت ۱۰ ماه، در تاریخ سرمایه گذاری در کشور بی سابقه است و نتیجه مذاکرات و روندی است که پس از برجام به ثمر رسیده است.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه، برجام سبب شد که بسیاری از کشورها به احساس امنیت خاطر از سرمایه گذاری در ایران برسند اظهار کرد: برخی نتایج برجام نیازمند گذشت زمان است زیرا ویژگی سرمایه گذاری و مبانی اقتصادی از چنین خاصیتی برخوردار است.

وی با یادآوری شرایط ایران در سطح بین المللی در زمان دولت پیشین بیان کرد: رسیدن به جایگاهی که از ایران به عنوان کشور رعب آور در سطح بین المللی یاد نشود از نتایج برجام بوده به طوری که هم اکنون بسیاری از کشورها مطرح دنیا، خود مشتاق حضور و سرمایه گذاری در ایران هستند.

خزاعی تاکید کرد: با وجود چنین توفیقاتی، انصاف نیست که با تزریق یاس و ناامیدی در سطح جامعه مردم را دلسرد کنیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: رسیدن به وضعیت مطلوب با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور و همینطور استان گیلان نیازمند گذشت زمان بیشتر و بررسی ها و مطالعات است زیرا در گیلان نیز فرصت های سرمایه گذاری قابل توجهی وجود دارد که می توان از آن ها برای جلب سرمایه گذاران بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار