کنسرت کامران رسول زاده از پرفورمنس تا بداهه خوانی به یاد فاجعه پلاسکو

کامران رسول زاده کنسرت خود در ایوان شمس را با بداهه خوانی و گره زدن به حال و هوای شهدای آتشنشان در فاجعه پلاسکو و گرامیداشت یاد آن ها به شکلی دیگر به روی صحنه برد.

کد مطلب: ۵۹۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، خواننده آلبوم «دستای نامحرم» بالاخره پس از ماه ها کنسرتش را در تهران برگزار کرد. این خواننده سال گذشته به همراه «مورات ککیلی» در استانبول کنسرت موفقی را روی صحنه برد و پس از آن برنامه زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری اجرای خودش در تهران شنیده می‌شد اما این امر محقق نشد تا بالاخره سالن ایوان شمس در تاریخ هشتم بهمن از اجرای زنده او میزبانی کند.

کامران رسول‌زاده در دو سانس این کنسرت اتفاقات متفاوتی برای گرامیداشت یاد قهرمانان و شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو رقم زد. شروع این برنامه با پرفورمنسی به کارگردانی «امین میری» و اجرای دیدنی «ارشا اقدسی» همراه بود. به این ترتیب که دختر خردسال بازیگر در ابتدای برنامه و همراه با موسیقی اعضای گروه لالایی ای را زیر لب زمزمه می‌کرد و در ادامه با فریادهایی از وجود آتش خبر می‌داد و درخواست کمک می‌کرد. ارشا اقدسی هم با لباس آتش‌نشانی از انتهای سالن وارد شد و این کودک را از میان شعله‌های شمعی که به صورت نمادین دور او چیده شده بود نجات داد و دستانش آتش گرفت. در همین حین هم کامران رسول‌زاده شعر و آوازی را به صورت بداهه می‌خواند. این اتفاق و دستان آتش‌گرفته ارشا اقدسی پایان بخش پرفورمنس و شروع متفاوت این کنسرت بود که حضار را به تحسین و تشویق وا داشت .

این اجرا و کنسرت در حضور چند تن از آتش‌نشانان و همچنین خانواده شهید «فریدون علی‌تبار» برگزار شد. آتش‌نشان غیور و جوانی که در حادثه ساختمان پلاسکو به شهادت رسید و از اعضای تیم بدلکاری ارشا اقدسی هم بود و با آنها در چند پروژه مختلف شرکت کرده بود. اشک‌های اعضای خانواده شهید علی‌تبار و بغض و گریه‌های ارشا اقدسی از روی صحنه فضای محزونی را در سالن ایجاد کرده بود. کامران رسول‌زاده اجرای خود را با قطعات خاطره‌انگیز خود نظیر «همین امشب»، «دستای نامحرم»، «ساحل»، «اسب زخمی»، «به دادم برس»، «تهران» و «وقتی نیستی» پیش برد.

یکی دیگر از سورپرایز‌های رسول‌زاده برای این برنامه اجرای قطعه «زمستون» و «از دست رفته» برای اولین‌بار بود. او همچنین در این برنامه از هنرمندانی همچون فرهاد قائمیان، شهرام شکوهی، امیر ارجینی، اهورا ایمان، علیرضا بدیع، سجاد عزیزی، پدرام آزاد، بهار ایلچی، کیوان علیمحمدی و امید بنکدار میزبانی کرد .

قطعه پرطرفدارش «همین امشب» قطعه آغازگر این کنسرت بود و «دستای نامحرم»، «ساحل»، «اسب زخمی»، «به دادم برس»، «تهران» و «وقتی نیستی» سایر قطعاتی بودند که در پارت اول کنسرت به اجرا در آمدند. رضا ملک (پرکاشن)، شروین شهبازی (گیتار)، علیرضا دریایی (ویولن)، سارا سقایی (فلوت)، صالح کیوان (درامز)، خشایار جوزی (گیتار الکتریک) و مهرداد حامدی (گیتار بیس) اعضای ارکستر کامران رسول‌زاده به رهبری آرمان مهربان (پیانو) بودند .

این کنسرت با همت موسسه «آوای هنر کامران» برگزار شد. موسسه‌ای به مدیریت کامران رسول‌زاده که چند ماه قبل فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و مدیریت فعالیت‌های هنری این هنرمند از طریق این موسسه انجام می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار